مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: به غیر از شهرستان بیرجند سایر شهرستان های استان روز گذشته (یکشنبه) درگیر سیلاب بوده اند اما در حال حاضر شرایط تحت کنترل است.

سید ابوالحسن میرجلیلی’گفت هم اکنون منطقه گرفتار در سیلاب وجود ندارد و با آمادگی و تدابیر پیشگیرانه که از قبل وجود داشت، بارش ها خسارات سنگین نداشته است.
وی گفت: با توجه به شدت بارندگی و وقوع سیلاب در اکثر نقاط استان نیروهای امدادی و عملیاتی به یکهزار حادثه دیده امدادرسانی کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بارندگی های روز گذشته استان بی سابقه بوده به طوری که در برخی شهرستان ها مانند طبس، زیرکوه، درمیان و سربیشه تا ۱۰۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
وی ادامه داد: تا این لحظه مورد خاصی از تخریب وسیع منازل نداشتیم اما در این مدت نیروهای امدادی و عملیاتی ۱۶ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند و خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون مورد فوتی برگرفته از سیلاب در استان نداشتیم.
میرجلیلی اظهار داشت: بارندگی های روز گذشته موجب ۹۱ مورد آبگرفتگی منازل در استان شد که بیشتر آنها با تلاش نیروهای امدادی برطرف شده است.
وی گفت: در این مدت ۲ هزار نفر از افراد حادثه دیده یا کسانی که در راه مانده بودند، اسکان داده شدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: برق در سه شهرستان نهبندان، سربیشه و زیرکوه قطع شد که مقدار زیادی مرتفع شده و بقیه در حال انجام است.
سامانه بارشی جدید که روز شنبه گذشته از سمت جنوب و غرب استان وارد خراسان جنوبی شد، با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فراگرفت ولی در مناطق شرقی و جنوبی شدت بیشتری دارد.
این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها برای روزهای یکشنبه و امروز (دوشنبه) پیش بینی می شود.
با توجه به اخطاریه و هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران کشور و پیش بینی بارندگی های سنگین و شدید در منطقه، ۳۰۲ تیم امدادی و عملیاتی در استان خراسان جنوبی به حالت آماده باش کامل هستند.
بارش رگباری و شدید باران دیروز باعث مسدود شدن برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی در خراسان جنوبی و بنابر تصمیم ستاد مدیریت بحران، برخی مدارس ۱۱ شهرستان استان برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شد.
استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله