در جلسه ای با حضور فرماندار خوسف، مهم ترین مشکلات گردشگری شهرستان خوسف و راهکارهای رفع آن در تاریخ ۸ مرداد ماه بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، علی صالحی مسئول میراث فرهنگی خوسف در کارگروه توسعه گردشگری شهرستان، نبود شرکت یا آژانس گردشگری، نداشتن نقشه و تابلوی راهنمای گردشگری، کمبود سرویس بهداشتی و مکان اقامتی در روستای هدف گردشگری آرک، ساخت و ساز در بافت های تاریخی، نبود بازارچه صنایع دستی و پراکندگی مزارع گل نرگس را از مهمترین مشکلات این حوزه برشمرد.

صالحی در این جلسه که با محوریت ایجاد زیر ساخت های منطقه گردشگری «دق اکبرآباد» برگزار شد، گفت: این شهرستان به دیار گل های نرگس معروف است اما پراکندگی مزارع گل نرگس در شهرستان باعث شده در بازدید ها و حضور گردشگران و توریست ها  این محصول ویژه،کامل معرفی نشود.

وی بر این اساس پیشنهاد داد: یک مزرعه گل نرگس در حاشیه جاده ترانزیتی ایجاد وکاشت گل در بلوار ورودی شهر، میادین و اداره های شهر و … انجام شود.

صالحی برای معرفی بهتر روستاهای شاخص و هدف گردشگری در سطح منطقه ای و ملی پیشنهاد داد با توجه به ظرفیت ها و زیر ساخت، روستاها یک برند خاصی بگیرند.

مدیر آژانس آسیا پرواز بیرجند و سرمایه گذار خصوصی نیز در این نشست به جاذبه های گردشگری و طبیعی بکر شهرستان خوسف اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری دیر بازده است برای ایجاد زیر ساخت های گردشگری در دق اکبرآباد باید دیدگاه توسعه ای و بلند مدت وجود داشته باشد و امکانات خوبی فراهم شود.

«احمد کاشانی» با اعلام اینکه با حضور هر ۶ گردشگر خارجی یک اشتغال ایجاد می شود برای راه اندازی آژانس گردشگری در خوسف و سایت گردشگری دق اکبرآباد اعلام آمادگی کرد.

«شفیعی» فرماندار خوسف از تخصیص اعتبار ویژه به دهیاری روستاهای خور و اکبرآباد در آینده نزدیک خبر داد و از بخشداران خواست تا از اعتبارات دهیاری روستاهای خور و اکبرآباد برای تهیه و نصب تابلوهای گردشگری مقداری اعتبار در نظر بگیرند و شهرداری هم برای واگذاری زمین بازارچه صنایع دستی به میراث فرهنگی و سنگ فرش کوچه منتهی به خانه بوم گردی در روستای خور تلاش کند.

وی تاکید کرد: اداره های میراث فرهنگی و عشایری با همکاری و مسئولیت محیط زیست، وب سایت گردشگری و زیست محیطی شهرستان را راه اندازی کنند.

مسئول اداره امور عشایری خوسف هم با اشاره به ظرفیت های حوزه عشایری شهرستان گفت: منطقه عشایری «چاه گنبد پایین» منطقه ای بکر برای ستاره شناسی است که در حوزه گردشگری باید معرفی شود .

«هادی نوری آهنگر» افزود: منطقه عشایری «مهرخش»، « دق کجوند»، «جنگل نخاب» و محله های عشایری مزار بلنجیر با امکانات و زیر ساخت های اولیه آب، بادبند شتر، توربین بادی، برق خورشیدی و… آمادگی جذب گردشگر، توریست و برگزاری مسابقات شتر سواری، اتومبیلرانی و موتور سواری را دارد.

سرپرست اداره محیط زیست خوسف نیز  معرفی برخی جاذبه های طبیعی و زیست محیطی شهرستان و منطقه حفاظت شده آرک و گرنگ  را در جذب  گردشگران و توریست های داخلی و خارجی موثر خواند.

« مسعود مستقیم » با اعلام اینکه بعضی جاذبه های طبیعی و گردشگری از جمله گل نرگس ، نمکزار ها و … فصلی است ، راه اندازی وب سایت گردشگری و گروههای تلگرامی با همکاری خبرنگاران و استفاده از همه ظرفیت های شهرستان را خواستار شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله