بیش از ۱۳۰۰ سرباز از ابتدای سال جاری در استان خراسان جنوبی در دوره های مهارت آموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای شرکت کردند
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی در پنجمین جلسه کارگروه مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه عمومی نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی که در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برگزار گردید ضمن اعلام این خبر گفت :در راستای تحقق تفاهم نامه همکاری قرارگاه مرکز مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ابتدای سال جاری علی رغم همه محدودیت های کرونایی با اجرای ۳۲۴ دوره آموزشی در کارگاه های آموزشی و محیط واقعی کار بیش از ۱۳۰۰ نفر از سربازان در دوره های مهارت آموزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان شرکت کردند
حسین خوش آیند در این کارگروه ضمن تشریح عملکرد اداره کل در سال جاری گفت : استفاده از ظرفیت ارزشمند نیروهای مسلح در کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و ایفای نقش موثر در جنگ اقتصادی یکی از راههای مهم دستیابی به جهش تولید است چه بسا در سایه توجه به توسعه سرمایه های انسانی ماهر و کا ر آمد و توسعه مهارت های فردی آینده شغلی جوانان ما به بهترین شکل ترسیم خواهد شد .
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در ادامه با تاکید بر ضرورت نیاز سنجی آموزشی گفت : بی شک انجام مطالعات و بررسی های لازم در حوزه نیروی انسانی نیروهای مسلح می تواند در ایفای نقش مهارت آموزی سازنده و راهگشا باشد لذا برای توسعه آموزشها توجه به این مهم مورد درخواست است .
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی که محوریت و هدایت جلسه را بر عهده داشت گفت : در شرایط موجود فرصت بسیار مناسبی است تا سربازان ضمن فراگیری مهارت های لازم آینده کاری خود را رقم بزنند.
علی اکبر اکبری راد با اشاره به اهمیت مهارت آموزی و اشتغال و ضرورت توجه به این مهم گفت : ما باید تلاش کنیم و سربازان را برای جنگ اقتصادی آماده کنیم و آموزشهای لازم را بدهیم .
وی در این راستا تاکید کرد که دستگاه های تخصصی عضو کارگروه مکلف هستند همکاری لازم برای جذب تسهیلات در جهت اشتغال سربازان آموزش دیده را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند .
علی اکبر اکبری راد گفت : اگر قدرت اقتصادی و تولیدی بالایی داشته باشیم قطعا از تهدیدهای نظامی رهایی می یابیم و در این راستا همه باید تلاش کنند .
از اهم موارد ذکر شده در این نشست می توان تاکید بر نیاز سنجی آموزشی نیروهای مسلح ،رهگیری سربازان آموزش دیده جهت بررسی وضعیت اشتغال ، جذب و پیگیری ارائه تسهیلات به سربازان آموزش دیده و … را نام برد .