مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت:
محبی با بیان این مطلب در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، ضمن تبریک دهه وقف به متولیان این حوزه خاطرنشان کرد: خبرنگار تخصصی وقف، می تواند با گذراندن دوره های آموزشی مربوطه و مجهز شدن به تخصص لازم در رفع ابهامات موجود در جامعه، نقش بسزایی داشته باشد.
وی متذکر شد: با وجود قدمت وقف و تأکیداتی که در این زمینه در دین مبین اسلام وجود دارد، هنوز سطح دانش و آگاهی های عمومی در این مورد بسیار ناچیز است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری تصریح نمود: بخشی از این کاستی به دلیل اطلاع رسانی های ناکافی است که بدون تردید این نقیصه با تربیت خبرنگاران تخصصی وقف، مرتفع می گردد.
محبی با تأکید بر اهمیت وقف و نقشی که در رفع معضلات جامعه دارد، گفت: کارکردهای وقف باید به شکل واضح و دقیق برای مردم تبیین شود چرا که هر چه سطح دانش مردم در این زمینه بیشتر باشد، اجرای نیات واقفین برای متولیان امر راحت تر خواهد بود.
وی به پیشینه وقغ در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این استان، موقوفاتی با موضوعات بسیار جالب داریم که بعد از این همه سال مردم از آنها مطلع نیستند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری در ادامه از آمادگی این حوزه برای همراهی با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در تحقق برنامه های آنها گفت.
محبی خاطرنشان کرد: وظیفه هر فرد، نهاد یا ارگانی است که به این حوزه ورود کند و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را در انجام وظیفه خطیرش همراهی نماید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز ضمن تشریح وظایف و اختیارات حوزه کاری خود تأکید کرد : متاسفانه به دلیل این که موضوع وقف به خوبی تبیین نشده، در این زمینه شبهاتی رقم خورده که باید مرتفع گردد.
حجت‌الاسلام بخشی‌پور متذکر شد: ما باید مصلحت وقف را درنظر بگیریم و اجازه ندهیم کسی تصرف و تعرضی به موقوفات داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد:اختیارات وقف برعهده نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه می باشد.