اعضای هیات بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار معرفی شدند.

“علیرضا عباس‌زاده” از سوی رئیس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور به عنوان رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان جنوبی منصوب شد.

همچنین “مرتضی ذاکریان” مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، “مهدی جعفری” رئیس سازمان جهاد کشاورزی و “علی فرخنده” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اعضا و “عباسعلی ملکی” مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری به عنوان دبیر هیات بازرسی انتخابات استان انتخاب شدند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان جنوبی در جلسه هیات بازرسی انتخابات استان بر ضرورت بی‌طرفی و قانونمداری اعضای این هیات تاکید کرد و گفت: اعضا با حرکت در دو محور قانونمداری و بی‌طرفی نسبت به اجرای قانون اهتمام جدی داشته باشند.

عباس‌زاده با بیان اینکه بازرسان انتخابات باید اشرافیت کامل و کافی به قوانین انتخابات داشته باشند عنوان کرد: باید تلاش کنیم با محور قرار دادن قانون، انتخاباتی سالم، قانونی و با مشارکت حداکثری مردم در استان برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اعضای هیات بازرسی به عنوان ناظران حسن اجرای قانون در روند برگزاری انتخابات، مسئولیت سنگینی بر دوش دارند ادامه داد: بازرسان هرگونه موارد نقض قانون و تخلف دستگاه‌ها، نامزدها و عوامل شعبه را باید به مراجع ذیصلاح اعلام کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویم زمان‌بندی هیات بازرسی انتخابات به زودی تنظیم و ابلاغ خواهد شد، نشست‌های آموزشی نیز برای مسئولان هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها و بازرسان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با فعالیت و عملکرد هیات بازرسی باید حسن اجرای انتخابات را تضمین کنیم گفت: تلاش شود انتخابات با مشارکت حداکثری و به دور از هر گونه شائبه برگزار شود.

عباس‌زاده با بیان اینکه انتخابات برای ملت و سرنوشت کشور مهم است افزود: انتخابات برای دوستداران جهموری اسلامی ایران که دل به انقلاب بسته‌اند، مهم و مایه امید است.

وی تصریح کرد: انتخابات سال جاری مورد توجه دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

رئیس هیات بازرسی انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه انتخابات امسال با مشارکت حداکثری مردم باطل السحر همه نقشه‌های شوم دشمنان است گفت: انتخابات سنگر حفظ جمهوری اسلامی است.