مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به‌ برودت هوا و افت شدید فشار گاز، ۱۲۵ گروه جهادی استان در حال خدمات‌رسانی به مردم مناطق مختلف خراسان جنوبی هستند.

مهدی هنری ن افزود: با احتمال قطعی گاز در سطح استان از هفته گذشته به گروه‌های جهادی اطلاع‌رسانی شد و بیش از ۱۲۵ گروه جهادی برای خدمت‌رسانی به هموطنان سازماندهی شده و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی گفت: آموزش مردم در مساجد و ترویج کاهش مصرف خانگی گاز، اطلاع‌رسانی به عموم مردم برای آمادگی قطع گاز و پیش‌بینی وسایل گرمایشی جایگزین، هماهنگی با ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها و شرکت گاز برای کمک به مردم در صورت نیاز، آمادگی گروه‌ها برای توزیع نفت از طریق جایگاه‌های روستاها، جمع‌آوری بخاری‌های نفتی و برقی، تعمیر و بازسازی آنها و آمادگی برای توزیع از جمله اقدامات جهادگران در این مدت است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصاالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: از روز گذشته با توجه قطع موردی گاز در برخی روستاهای شهرستان بشرویه قرارگاه جهادی امام رضا (ع) بشرویه پای کار آمد و با فعالیت ۲۴ ساعت تعداد ۱۱۰ عدد کرسی برقی را ساخته و در بین مردم توزیع کرده‌اند.

وی افزود: همچنین تعداد ۶۰ بخاری نفتی قدیمی از آموزش پرورش دریافت شده که توسط جهادگران بشرویه تعمیرات آنها در حال انجام است تا بین مردم توزیع شود.

هنری اظهار داشت: با کمک گروه‌های جهادی فردوس نیز بیش از ۱۰۰ چراغ و بخاری نفتی برای شرایط بحران جمع‌آوری شد همچنین فراخوان و شناسایی خواهران توانمند در زمینه پخت نان هیزمی در این شهرستان انجام شده است.

وی عنوان کرد: قرارگاه جهادی در همه شهرستان‌ها فعال شده و با آگاه‌سازی مردم، رصد کامل ‌روستاها و مناطق مختلف شهرستان با هماهنگی مدیریت بحران آماده خدمت‌رسانی است.

با ورود موج سرما به کشور و استان طی روزهای اخیر دمای هوا تا ۲۰ درجه زیر صفر هم در خراسان جنوبی کاهش یافت که اُفت فشار گاز را در پی داشت.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور