تعداد مدال کسب شده در مسابقات جهانی، آسیایی، بین المللی و قهرمانی کشور استان در سال ۹۲، ۵۴مدال بود که این تعداد در سال با ۷۰درصد افزایش به ۹۲مدال رسید.
وی اضافه کرد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم سه ورزشکار به مسابقه بین المللی اعزام شدند که این تعداد در سال ۱۳۹۵ به ۹ نفر افزایش یافت و این نشان از رشد ۲۰۰ درصدی اعزام ورزشکاران خراسان جنوبی به رقابت های بین المللی دارد.
وی تعداد همایش ها و جشنواره های برگزار شده سال ۱۳۹۲ را ۱۴۳ مورد عنوان کرد و افزود: این تعداد در سال ۱۳۹۵ با رویکرد توسعه ورزش همگانی و قهرمانی به ۲۹۰ مورد افزایش یافت که رشد ۱۰۳ درصدی را در این حوزه نشان می دهد.
افضل پور ادامه داد: تعداد باشگاه های دارای مجوز در سال ۱۳۹۲، ۸۷ باشگاه بود که این تعداد در سال ۱۳۹۵، به ۱۶۰ مورد افزایش یافت که از رشد ۸۴ درصد برخوردار شد.
وی همچنین اضافه کرد: سال ۱۳۹۲، خراسان جنوبی یک بار میزبان مسابقات کشوری بود که این تعداد در سال ۱۳۹۵، با هشت مورد افزایش، رشد هفت برابری را نشان می دهد.
مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: در سال۱۳۹۲ ، تعداد دعوت به اردوی تیم ملی ۱۹ مورد بود که این رقم در سال ۱۳۹۵،به ۴۱ مورد رسید و رشد ۱۱۶ درصد را نشان می دهد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله