#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: تولید، عرضه و خریداری محصولات کشاورزی باید با حساب و کتاب باشد و کشاورز از دسترنج خود سود ببرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید “علیرضا عبادی” روز شنبه در دیدار مسوولان سازمان جهاد کشاورزی و اعضای قرارگاه امنیت غذایی استان افزود: نباید این طور باشد که زحمت کار با کشاورز و سود را عناصر هیچ کاره ببرند لذا اگر در این زمینه برنامه‌ریزی و نظارت صحیح باشد هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: در دوره‌های اخیر سیب زمینی‌هایی را با بلدوزر خراب کردند یا کامیون‌های شن روی جوجه‌های مرغ پیاده شد که تجربه‌های تلخی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در این مقطع بعد از تجربه‌های تلخ و شیرین، هماهنگی‌ها، نیروهای کارآمد، تصمیم‌ها و انگیزه‌هایی که حرف آخر را بزنند، همه چیز باید روی حساب و کتاب باشد.

وی گفت: باید برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد که کشاورز از دسترنج خود سود ببرد دولت هم با کمال توجه به این قضیه اقلام مورد نیاز مردم را در دسترس قرار دهد و چقدر زیباست طبق برنامه‌ریزی‌های صحیح، علمی و زیرساخت‌های درست همه راضی باشند که بالاتر از همه رضای خداست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اسم با مسمَای جهاد کشاورزی از مهمترین وزارتخانه‌هایی است که با تامین انواع و اقسام نیازهای مردم که منجر به رضایت، خشنودی و دعای خیر آنها شود، در بیمه کردن انقلاب اسلامی و ثبات نظام نقش اساسی داشته باشد.

وی گفت: شرایط دنیا روز به روز حالتی پیدا می‌کند که اگر چشم به بیرون داشته باشیم خیلی رنج‌آور خواهد بود در حالی که خدای متعال کشوری چهار فصل به ما داده و بقیه‌اش مدیریت می‌خواهد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه نیروی انسانی در این زمینه نقش اصلی را دارد اظهار داشت: مسلما براساس بنیان علمی و در چارچوب قانون و زیرساخت‌های لازم نیروی انسانی می‌تواند موفق باشد.

وی افزود: با شرایطی که در کشور پیش آمده و هماهنگی خاص قوای سه‌گانه، قانون اساسی و هماهنگی‌هایی که با حضور مردم بعد از آزمون‌ها و خطاهای ۴۰ ساله فراهم شده می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: تجربه‌های شیرین و تلخ، نیروهای کاردان، کارکشته و مجرب بار آورده است که دارای تجربه‌های تلخ و شیرین هستند.

وی گفت: اکنون که دولت مردمی، اسلامی، انقلابی، هماهنگ با قوای دیگر در راستای سیاست کلی نظام و قانون اساسی انگیزه دارد و استراحت نمی‌کند، زیرمجموعه هم باید همین طور باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز انگیزه برای خدمت به اسلام و مردم، کار، تلاش و کوشش فراهم است به‌خصوص با عناوین ویژه‌ای که مقام معظم رهبری ابتدای سال فرمودند و قید کردند فقط در پوسترها و سربرگ‌ها نباشد بلکه واقعا تولید، دانش‌بنیان و اشتغالزا باشد که یکباره شاهد حل معضلات باشیم.

وی گفت: شاهد اطلاعات به‌روز و قابل دفاع جهاد کشاورزی هستیم و آمار و ارقام بر مسایل کمی نقش دارد اما کیفیت آنچه که برای خدمت به دین و مردم و در راستای رضای خدا باشد با قلم و عدد و رقم نمی‌توان نوشت و ثواب الهی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هیچ بشری نمی‌تواند ثواب الهی را گزارش دهد افزود: عبادت تنها نماز و روزه نیست بلکه از سربازی که در مرز است تا فلان پادگان و نیروهای امنیتی که همه امور را زیر نظر دارند، از کارگر تا کشاورز و مدیریت بیدار که از این فرصت حداکثر استفاده را برای تثبیت نظام دین خدا و عدالت استفاده می‌کنند، نشان ثواب الهی است.

وی گفت: مهمترین آرمان ما در انقلاب عدالت است اما برخی طوری عمل کردند که موجب شرمندگی است لذا بعد از این همه آزمون‌ها باید جریانات را برگردانید و از عدالت چه عبادتی بالاتر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: امید است شاهد شکوفایی این همه استعدادهای کشور و مردم باشیم چراکه در بسیاری از جاها مردم را از کار پشیمان می‌کردند اما  امروز جوانه‌های امید در دل مردم به‌ویژه جوان‌ها روییده و امیدواریم در شرایط زمان ممکن تحقق پیدا کند.