♻️استاندار خراسان جنوبی که در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان سخن می گفت با بیان این مطلب، افزود: در حال حاضر زیرساخت های استان با مشکلاتی مواجه است که باید مورد توجه قرار گیرند؛ از این رو تقویت زیرساخت ها از جمله مهمترین اقداماتی است که باید برای جذب سرمایه گذار به انجام برسد.

 

استاندار خراسان جنوبی، به مشکلات زیرساختی در حوزه راه ها و حمل نقل جاده ای و ریلی اشاره کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم تا یک بار برای همیشه پروژه اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری با تخصیص اعتبار آغاز شود.
?وی اختصاص اعتبار از محل اعتبارات زیرساختی شاخص های اقتصادی استان برای آغاز اجرای پروژه راه آهن و تکمیل پروژه راه بیرجند را مورد تاکید قرار داد و افزود: بعد از شروع عملیات اجرایی این پروژه مهم تلاش خواهیم کرد تا از طریق فاینانس و سایر روش های تامین اعتبار بویژه اعتبارات ملی این پروژه را دنبال کنیم.
?مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: حق این استان نیست که ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوط به ارتقای شاخص های اقتصادی استان برای اجرای پروژه راه آهن و ۱۵ میلیارد تومان نیز از همین محل ، اعتبار برای پروژه دوبانده کردن محور ارتباطی بیرجند – قاین اختصاص دهد. این مسولیت برای تصویب و تخصیص اعتبار برعهده دستگاههای ملی است.
?مروج الشریعه، به ضعف های موجود در حوزه زیرساخت های سرمایه گذاری در مرکز استان و شهرستان ها اشاره کرد و ادامه داد: بعد از گذشت ۱۸ سال از سفر مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان هنوز این شهرستان با مشکل برق صنعتی برای اجرای پروژه های سرمایه گذاری مواجه است که این نقص وکمبودی بزرگ محسوب می شود.
?وی با بیان اینکه احداث پست برق در نهبندان را تعهد کرده ایم، افزود: احداث پست برق در نهبندان با احداث ۷۰ کیلومتر خط انتقال نیاز به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار دارد که تامین آن را برای سرمایه گذاران در این شهرستان بسیار مهم است.
?استاندار خراسان جنوبی، نبود و یا کمبود پروازهای مستقیم و منظم به سایرمراکز استان های کشور را از دیگر نقایص و ضعف های موجود در حوزه زیرساختی برشمرد وخاطر نشان ساخت: بایدتلاش کنیم تا با استفاده از ظرفیت های قانونی که در زمینه مشوق های سرمایه گذاری پیش بینی شده است در راستای جذب سرمایه گذار بیش از پیش اقدام شود.
?مروج الشریعه، استفاده از تمامی ظرفیت های استانی برای توسعه و جذب سرمایه گذار را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این راستا نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی جزو مهمترین ظرفیت هایی هستند که مسئولین و متولیان امر باید از این ظرفیت ها هرچه بیشتر برای جذب سرمایه گذار و رفع موانع و کمبودها استفاده کنند.
?وی اختلاف سلیقه و دیدگاه سیاسی را امری طبیعی و عادی دانست وتصریح کرد: باید به مرحله ای از شعور و آگاهی سیاسی و اجتماعی برسیم که همه با هر دیدگاه و سلیقه سیاسی که هستند با هم افزایی و هم پوشانی برای توسعه همه جانبه استان به عنوان پیکره واحد از همه ظرفیت و توان موجود استفاده کنیم چرا که این تنها راه رسیدن به شرایط مطلوب و رفع موانع است.
?مقام عالی دولت در استان، نمایندگان استان در مجلش شورای اسلامی را بازوان اجرایی مدیران در سطوح مختلف دانست و تصریح کرد: برای تنظیم اولویت های اقتصادی استان در بودجه سال ۹۷ استان از پیشنهادات نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی حتماً استفاده خواهیم کرد .
?مروج الشریعه، به لزوم برخی اصلاحات در لایحه بودجه سال آتی اشاره کرد و ادامه داد: در صورت تغییر رویکرد بودجه سال ۹۷ با این عنوان که اعتبارات شاخص های اقتصادی نقداً همچون اعتبارات ۳ درصد نفت و گاز به صورت صددرصد تخصیص یافته تقلی گردد، بسیاری از مشکلات در این حوزه مرتفع خواهد شد.
?وی ادامه داد: اینکه شهرستان های بیرجند و قاینات از شمول مناطق محروم و کمتر توسعه یافته خارج شده اند موجب شده تا بسیاری از مزایای سرمایه گذاری نیز شامل حال این شهرستان ها نشود.
?استاندار خراسان جنوبی، یادآورشد: گاهاًی اختلافاتی که در بین مسئولین در مورد موضوعات مختلف وجود دارد نباید به مردم و سطح جامعه کشیده شود چرا که این امر خود یکی از مهمترین عوامل دفع سرمایه گذار و عدم تمایل آنها برای حضور در استان خواهد بود.
?مروج الشریعه، به تصویب سند توسعه سلامت استان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اشاره کرد و ادامه داد: سلامت تنها به سلامت جسمی خلاصه نمی شود؛ بلکه سلامت روانی و اخلاقی و معنوی نیز اصول مسلم سلامت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

?مقام عالی دولت در استان، رعایت شان و جایگاه شخصیتی و منزلت بانوان در دستگاه های اجرایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: قبل از هر کسی مدیران و مسئولین باید به این جایگاه واقف بوده و آن را مورد توجه قرار دهند تا سایر کارکنان نیز به این امر توجه نمایند.
?مروج الشریعه، به آسیب های موجود در حوزه فضاهای مجازی اشاره کرد و افزود: باتوجه به آسیب های فزاینده ای که در حوزه تکنولوژی اطلاعات در جامعه ما وجود دارد و همه در معرض این آسیب ها قرار دارند باید برای حل و فصل مشکلات موجود در این بخش نیز برنامه ریزی جدی تری صورت گیرد.
?این گزارش حاکیست؛ در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، پروژه های ابلاغی سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبارات ارتقای شاخص های توسعه اقتصادی سال ۹۶ استان و نیز سند توسعه سلامت استان مصوبه کارگروه سلامت ، ایمنی و امنیت غذایی استان مورد تصویب قرار گرفت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله