مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری بیست و چهامین دوره آزمون ادواری استانداردهای مهارتی کاردانش استان همزمان با سراسر کشور در بیرجند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛احمد محبی با اعلام این خبر گفت:همزمان با سراسر کشور ثبت نام بیست و چهارمین دوره آزمون ادواری استانداردهای مهارتی کاردانش در استان خراسان جنوبی با هدف سنجش دانش نظری وعملی افراد ماهر ونیمه ماهر و استاد کار برگزار می شود.

وی شروع ثبت نام را از ١٣ آذر ماه جاری اعلام کرد و اظهار داشت:متقاضیان شرکت در آزمون ادواری فقط تا ٢٠ آذر ماه همین ماه فرصت دارند بصورت الکترونیکی و با مراجعه به سامانه ثبت نام الکترونیکی به آدرسwww.azmoonehonar.ir و تهیه دفترچه اقدام کنند.

محبی به شرایط ثبت نام این آزمون اشاره کرد و افزود:برخورداری از توانایی لازم و کافی در مهارت مورد نظر، داشتن حداقل سن ١٨ سال تمام، داشتن حداقل گواهی قبولی پایه سوم راهنمایی، دارا بودن مجوز اقامت معتبر برای اتباع خارجی از جمله شرایط علاقه مندان به شرکت در این آزمون است.

وی تصریح کرد:آزمون ادواری آزمونی است که به صورت دوره­ای برای تعیین مهارت افرادی که به هر نحو ممکن،مهارتی را کسب نموده اند،براساس استانداردهای مهارتی کاردانش مصوب مجموعه هشتم آموزش وپرورش برگزار می­ گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود:این دروس برنامه آموزشی مهارتی رشته های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که حداقل ٣٢ واحد وحداکثر ۴۴ واحد درسی متغیر است.

وی خاطرنشان نمود:هدف از برگزاری این آزمون ارتقاء و سنجش توان علمی ماهران و استادکارانی است که در رشته های مهارتی کاردانش فاقد گواهی نامه مهارت میباشند.

وی با بیان اینکه ٨ دی ماه سالجاری آزمون کتبی این دوره برگزار خواهد شد گفت:در پایان هر یک از شرکت کنندگان که موفق به کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون کتبی١٠ و آزمون عملی١۴ شوند گواهی مهارتی برای ارائه به آموزش و پرورش دریافت می نمایند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله