رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی از جمله استان‌های پهناور است که با پراکندگی جمعیت هزینه‌های خدمات‌رسانی آن بسیار بالا است و باید در تخصیص اعتبارات این موضوع در نظر گرفته شود.

حسین خسروی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور رییس قوه قضاییه در محل استانداری برگزار شد، افزود: خواسته مردم از حضرتعالی به عنوان نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری این است که در هر جلسه و زمینه‌ای از بودجه و سایر حقوق مردم خراسان جنوبی دفاع مضاعف داشته باشید.

وی عنوان کرد: مردم خراسان جنوبی، مردمی متدین هستند به عنوان مثال در ستاد عتبات عالیات سرانه کمک مردم در کشور هزار تومان است در حالی که این رقم در استان ما پنج هزار تومان است و سه سال رتبه اول را در کمک به عتبات عالیات کسب کرده‌ایم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلاتی بین بانک‌ها و واحدهای تولیدی مانند سراسر کشور در خراسان جنوبی هم وجود دارد که لازم است شعبه ویژه‌ای برای حل کامل این مشکلات راه‌اندازی شود.

وی افزود: تعیین تکلیف زمین‌های پادگان ۰۴ بیرجند یکی دیگر از درخواست‌های مردم است که این قصه ۱۴ سال ادامه دارد و باید جلسه‌ای با دست اندرکاران در استان برگزار و هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود.

خسروی اظهار داشت: خواسته دیگر استان نگاه ویژه به سازمان زندان‌های خراسان جنوبی است و بودجه سال قبل این نهاد ۳۷ میلیارد تومان بوده که با این افزایش تورم و ارائه خدمات گسترده در سال جاری به ۳۴ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی گفت: در زمینه منابع اعتباری که از طریق مبارزه با مواد مخدر با تلاش نیروهای انتظامی به خزانه بودجه کشور واریز می‌شود، درصد تخصیصی به استان بسیار پایین است به عنوان مثال در سه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان منابع از این محل از خراسان جنوبی به مرکز واریز شده اما به این استان ۳۰ میلیون تومان برگشت خورده است.

وی افزود: در برخی شهرستان‌ها از جمله خوسف، درمیان، زیرکوه و بشرویه اداره ثبت اسناد و املاک وجود ندارد که باعث مشکلاتی در رفت وآمدها برای مردم شده است.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: از حضور میدانی حضرتعالی بین مردم تشکر می‌کنیم که سفر به استان اردبیل هفدهمین و سفر به خراسان جنوبی هجدهمین سفر استانی رییس قوه قضاییه است.

وی اضافه کرد: با حضور میدانی در نقاط مختلف و دیدارهایی که داریم، مردم نسبت به مشکلات اقتصادی موجود کشور نگران هستند و در کمتر از یک ماه که به انتخابات آمریکا مانده، آمریکایی‌ها همان کاری را که در کشورهای عربی انجام دادند دنبال یک برگ برنده‌ای در انتخابات خودشان هستند.

وی گفت: به نظر می‌آید مشکلات اقتصادی که واقعا مردم را به خصوص در حیطه معیشت در تگنا قرار داده، دشمن را امیدوار کرده باشد و تقاضای مردم خراسان جنوبی این است که به عنوان مدعی‌العموم به همان گفته شما که گاهی اگر ترک فعلی هم بوده، مواخذ دارد، حداقل در دفاع از انقلاب این مدنظر باشد.

خسروی افزود: امیدواریم دولت، مجلس و قوه قضاییه با همدلی دست دشمنان را قطع کنند و از عملکرد مثبت ریاست قوه قضاییه که باعث افزایش امید به کارآمدی مدیریت فقهی و دینی و مدیریت میدانی شده است،  قدردانی می‌کنیم.

رییس قوه قضاییه و نماینده مردم استان خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز (چهارشنبه) برای حضور در شورای اداری و قضایی این استان و دیدار با مردم وارد بیرجند شد.

دیدار با قشرهای مختلف مردم، حضور در جلسات شورای اداری و شورای قضایی استان خراسان جنوبی همچنین دیدار با فعالان اقتصادی استان از جمله برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس قوه قضاییه به خراسان جنوبی اعلام شده است.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین در مراسم محوری اربعین در بیرجند شرکت می‌کند.