#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی هفته محیط زیست را گرامی و اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست به عنوان موهبت الهی، رابطه تنگاتنگی با فرهنگ، آداب و ارزش‌های اخلاقی ملت‌های مختلف دارد.

در پیام جواد قناعت با این کلام مقام معظم رهبری که “حفظ حریم محیط زیست باید جزئی از فرهنگ عمومی بشود” آمده است: محیط زیست، بزرگترین موهبت الهیِ هدیه شده به موجودات کره خاکی است و حفاظت از این سرمایه عظیم خدادادی، بی‌شک رابطه تنگاتنگی با فرهنگ، آداب و ارزش‌های اخلاقی ملت‌های مختلف دارد و بدون تردید کوچکترین آسیب زیست محیطی در هر نقطه جغرافیایی زمین، مشکلی برای کل جهان و بالطبع بشریت محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: با این وجود توسعه شهرنشینی، گسترش زمین‌های کشاورزی، قطع بی‌رویه درختان، نابودی جنگل‌ها به بهانه جاده‌کشی، انقراض گونه‌های گیاهی و جانوری، همه و همه پیامدهای بی‌مهری ما انسان‌ها به طبیعتی است که بسان مادری مهربان، ما، نیاکان و فرزندان‌مان را در دامان خود پرورش داده و سخاوتمندانه، همه سرمایه‌های خود را به پای‌مان ریخته است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: این همه در حالی است که در عصر کنونی که به‌واسطه توسعه وابستگی‌ها، دنیا به دهکده‌ای کوچک تشبیه شده، مسایل، مشکلات و تنگناهای زیست محیطی، دیگر یک موضوع منطقه‌ای به شمار نمی‌رود، بلکه هر مشکل جزئی در هر نقطه از کره زمین، معضلی برای کل ساکنان آن محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: لذا بر همه لازم است که هر یک به سهم خود در حراست از طبیعت اطراف‌مان بکوشیم و با این کار، علاوه بر حفظ سلامت محیط زیست اطراف‌مان، طبیعتی سالم برای همتایان و وارث‌مان به یادگار بگذاریم و از همه مهمتر پاسدار واقعی موهبت‌های الهی باشیم.

قناعت ضمن تبریک هفته محیط زیست، از تلاش تمامی فعالان، تشکل‌ها و دست‌اندرکاران حوزه محیط زیست میهن به‌ویژه در خراسان جنوبی، قدردانی و اظهار امیدواری کرد؛ بتوانیم در سالی که به تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سال “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” نام گرفته، در سایه همدلی و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و با ارتقای سطح مشارکت‌های مردمی در کاهش آلاینده‌های آب، خاک، هوا و نیز حراست از منابع آبی تشنه از خشکسالی‌های چندین ساله، شاهد تحقق محیط زیستی مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه باشیم.

همچنین همزمان با آغاز هفته محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد) نمایشگاه عکس از حیات وحش استان در محل استانداری خراسان جنوبی برپا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه استانداری عموما محل تردد مدیران ارشد استانی و حتی مدیران خارج از استان است و با توجه به اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌های با ظرفیت بالا در حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی در کشور به شمار می‌رود بر آن شدیم تا نمایشگاه عکسی از گونه‌های موجود در استان را در معرض دید قرار دهیم.

اسدالله حاتمی ابراز امیدواری کرد که از این طریق گامی هرچند کوچک در جهت آشنایی مدیران و عموم شهروندان و مخاطبان با حوزه محیط زیست طبیعی استان برداشته شود.