مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری ۶۸ تعاونی با ۱۴۰۱ عضو و با اشتغالزایی ۱۰۲۲ نفر تشکیل شده‌اند.

عباس رکنی، امروز ۱۷ بهمن، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اکنون ۸۵۰ تعاونی با ۱۱۴ هزار و ۳۲ نفر عضو در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۶۸ تعاونی با ۱۴۰۱ عضو و با اشتغالزایی ۱۰۲۲ نفر تشکیل شده‌اند، افزود: در سال جاری نظارت بر تعاونی‌ها ۱۲۴۶ مورد بوده است و نظارت بر مجمع تعاونی‌های تولید و توزیع و خدماتی ۴۱۴ مورد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث راهبری صادرات تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها برنامه برای امسال ۲۰ میلیون دلار بوده که در۱۰ ماهه اول امسال ۲۱ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

رکنی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال گذشته حدودا ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار دلار صادرات داشته‌ایم، تصریح کرد: در ده ماهه امسال ۲۴ هزار و ۲۸ نفر ساعت آموزش تخصصی حرفه‌ای برای تعاونی‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بخش تعاون، افزود: ۱۷۵ تعاونی در سامانه کارا با ۹۳ میلیاد تومان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۳۳ طرح در بانک‌ها مصوب شده که ۲۶ طرح در قالب ۱۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون تومان موفق به اخذ تسهیلات شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی اشتغال ۸۰۰ فرصت شغلی در این ۲۶ طرح، اظهار کرد: در سال جاری ۳۲ جلسه کمیته فنی اشتغال در استان برکزار شده است.

رکنی با اشاره به برگزاری ۲۵ جلسه کارگروه اشتغال در استان، افزود: ۱۱۱۸ طرح با مبلغ دو هزار و ۲۰۰ میلیون تومان در بانک‌های عامل استان مصوب شده است.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های مصوب ۱۱۰۹ طرح با مبلغ ۱۹۶ میلیارد تومان در بانک‌ها منجر به انعقاد قرار داد شده‌اند و ۱۰۸۹ طرح با مبلغ ۱۶۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۴۴ طرح که حدود ۵۰ درصد طرح‌ها را شامل می‌شود مورد نظارت قرار گرفته است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود پنج هزار و ۲۰۰ شغل بعد از اجرای کامل طرح‌ها ایجاد شود.

رکنی با اشاره به عملکرد استان در تسهیلات اشتغال فراگیر، افزود: در این مورد نیز ۱۹ طرح در بانک‌های عامل با مبلغ ۱۲ میلیاد و ۸۰۰ میلیون تومان از این محل اخذ تسهیلات داشته‌اند که اشتغال پیش بینی شده ۲۸۷ فرصت شغلی است.

وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی، تصریح کرد: در این طرح ۵۷۰ کاربر توانستیم جذب کنیم که ۱۱۱ نفر درکارگاه‌ها جذب شده و مشغول به کار شده‌اند و خراسان جنوبی رتبه پنج را در این طرح دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به طرح مهارت آموزی در محیط واقعی، افود: تعهد استان برای این طرح در سال جاری ۵۸۰ مهارت آموز بوده که تاکنون ۶۱۹ مهارت آموز در ۲۵۷ واحد پذیرنده مشغول به گذراندن مهارت‌ها هستند.

رکنی بیان کرد: حدود ۸ کاریابی در سطح استان فعال هستند که ۳۵۳۹ نفر در ده ماهه امسال به عنوان جوینده کار در آن‌ها ثبت نام کردند و تعداد فرصت های شغلی کسب شده ۲۸۳۵ فرصت و تعداد به کارگمارده شدگان ۱۱۵۲ نفر بوده است.

وی با اشاره به بازرسی و حوادث ناشی از کار و تعداد دادخواست‌ها، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال گذشته ۵۴۷ دادخواست داده شده که در دهه ماهه امسال به ۴۲۹ دادخواست کاهش پیدا کرده است و کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در دهه ماهه سال گذشته ۳۵ حادثه ناشی از کار داشته‌ایم که در ده ماهه امسال به ۲۷ مورد کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: بازرسی از کارگاه‌ها در دهه ماهه سال گذشته ۳۶۰۸ مورد بوده که در ده ماهه امسال ۳۸۴۸ مورد انجام شده است.

رکنی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های بیمه بیکاری در ده ماهه امسال ۹۴۳ مورد بوده که افزایش چشم گیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشته است، یادآور شد: اعزام ۱۴ تیم ورزشی در بخش ورزش کارگری به مسابقات قهرمانی کشوری و کسب ۱۳ مدال ورزشی و اعزام ۱۳ قاری قرآن به مسابقات کشوری در سال ۹۷ از جمله اقدامات بوده است‌.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله