راه‌یافتگان مرحله نهایی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان جنوبی به صورت غیرحضوری رقابت خود را آغاز کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات  گفت: با توجه به فرارسیدن زمان برگزاری مسابقات کشوری و همچنین شیوع کرونا امسال مسابقات در بخش شهرستانی به شکل منطقه‌ای یعنی در استان خراسان جنوبی در پنج منطقه برگزار شد.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: برگزیدگان مسابقات شهرستانی به مرحله استانی راه یافتند و مرحله نهایی این مسابقات نیز به دلیل شرایط کرونایی به صورت غیرحضوری در سراسر کشور برگزار می‌شود که در بخش برادران پنج نفر از خراسان جنوبی حضور دارند.

وی اظهار داشت: امروز مسابقات خواهران برگزیده استانی در حال برگزاری است و چهار نفر از خواهران در حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل و دعاخوانی در مسابقات شرکت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: پنج شرکت کننده مرد نیز در رشته‌های حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت و اذان به این مرحله راه یافتند که رقابت‌شان در استودیوهای صدا و سیما برگزار شد.

وی گفت: تلاوت‌های شرکت‌کنندگان با نظارت ناظر فنی و هادی حفاظ پس از ضبط در استودیوهای صدا و سیما برای شبکه قرآن ارسال و ۱۸ آذر از این شبکه پخش و به صورت زنده داوری می‌شود.

بخشی پور بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در تهران کار داوری این مسابقات را برعهده دارد و اسامی برگزیدگان نهایی را اعلام می‌کند.

وی افزود: هزار نفر در مسابقات شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت کردند که ۲۵۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند و در نهایت ۹ نفر از استان خراسان جنوبی شامل پنج نفر مرد و چهار نفر زن در مرحله نهایی مسابقات حضور دارند.

چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه کشور با حضور ۴۰۰ نفر از برترین‌های قرآنی ۱۷ تا ۲۳ آبان در سراسر کشور برگزار می‌شود.