– ۳۱ پروژه و سازه منابع طبیعی، آبخیزداری و بیابان‌زدایی با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف آبخیز، آبخوان، حفاظت و حمایت، امور اراضی و بیابان اجرا شده است.

علیرضا نصرآبادی با بیان اینکه این پروژه‌ها در سطح ۳۱۰ هزار هکتار اجرا شده است افزود: با افتتاح این پروژه‌ها که اعتبار آن از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است زمینه اشتغال ۱۰ هزار و ۳۴ نفر فراهم می‌شود.

وی اظهار داشت: پروژه نهالکاری برای مقابله با بیابان‌زایی و اجرای هلالی آبگیر به مساحت یک هزار و ۸۳۰ هکتار در شهرستان فردوس از جمله پروژه‌های شاخص این هفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی عملیات مالچ‌پاشی را از طرح‌های شاخص عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری آغاز می‌شود.

وی با اشاره به شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه درخصوص شیوع بیماری کرونا افزود: امسال مراسم روز درختکاری و افتتاحیه‌ با تجمع و سخنرانی برگزار نمی‌شود.

نصرآبادی از کاشت ۲ هزار نهال به یاد ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در مرکز استان، پارک جنگلی برای کاشت درخت پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: همزمان با هفته منابع طبیعی ۴۵۰ هزار اصله نهال از انواع زبان گنجشک، سرو خمره‌‍‌ای، اقاقیا، سنجد، زیتون تلخ و بادام کوهی بین شهروندان توزیع و کاشت خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: هر سال همزمان با هفته منابع طبیعی در مصلای‌های نماز جمعه نهال در اختیار مردم قرار می‌گرفت که امسال این برنامه لغو شده است.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای دریافت نهال به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها مراجعه کنند.

نصرآبادی گفت: کاشت نهال در منزل خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های این هفته در استان پیش بینی شده است.

برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری امسال با شعار «نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز » ۱۵ تا ۲۱ اسفند همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.