«محمد بشیری زاده» امروز (۱۸ بهمن) با در شورای اداری شهرستان که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار خراسان جنوبی در حال برگزاری است، گفت: وحدت و همدلی که بین مردم مرزی این شهرستان وجود دارد، باعث شده تا شاهد رونق گرفتن کارهای عمرانی در این منطقه باشیم.

وی افزود: درمیان یکی از شهرستان های مرزی کشور است که مردم شیعه و سنی آن با همدلی و وحدت در کنار همدیگر با خوبی زندگی می کنند و همواره در صحنه های مختلف دفاع از نظام، هر جا لازم باشد در صحنه حضور دارند.

حجت الاسلام «مصیب خزایی» امام جمعه اسدیه هم با بیان اینکه امام راحل فرمودند عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان نیست، گفت: رهبر معظم انقلاب هم تاکید دارند که به محرومان بیشتر برسید.

وی گفت: اسلامی که مستضعفان را امیدوار نکند اسلام نیست، مردم از حضور بنیاد مستضعفان بسیار خوشحال شدند چون مردم ما درد فقر و محرومیت را در این شهرستان چشیده اند.

امام جمعه اسدیه با اشاره به برخی مشکلات کارخانه قند قهستان، افزود: در حال حاضر این کارخانه تعطیل است، همیشه قول هایی به کارگران قند داده شده اما همچنان بی کارند.

حجت الاسلام خزایی تاکید کرد: نیروهایی که از بنیاد مستضعفان اینجا گذاشته می شود، باید از افراد بومی و مستضعف باشد تا درد مردم را درک کنند.

وی اظهارداشت: بنیاد مستضعفان، زمین های اسدیه را به مردم واگذار کند و زمین هایی که در اسدیه فروخته می شود در همین منطقه هزینه شود.

مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت اسدیه هم ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به ما عزت و احترام داد و محرومان را امیدوار و عزتمند کرد.

وی با بیان اینکه بنا به فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) حل مشکلات مردم معادل جهاد در راه خدا است، افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چون مردمی بود و به مردم خدمت کرد، محبوب دل‌ها شد.

امام جمعه اهل سنت اسدیه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی برای عزت اسلام و مسلمین و تقویت جبهه مقاومت قدم برداشت، گفت: همین اقدامات بود که این سردار عزیز را بر دلها نشاند.

مولوی عبدالهی با بیان اینکه در گذشته مسئولان بنیاد مستضعفان به درمیان آمدند اما اقدامی برای مردم انجام نشد، تاکید کرد: انتظار داریم، بنیاد جواب ما را بدهد.

وی افزود: بهترین قدم برای نزدیکی مردم به انقلاب حل مشکلات آنها است و این از ساعت ها سخنرانی بهتر جواب می دهد.