.

 

#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

دکتر زهره آذرکار متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه هر کسی که دچار علائم سرماخوردگی می شود حتما باید به کرونا فکر کند، گفت: ممکن است افراد خیال کنند چون فصل پاییز و سرما خوردگی های ویروسی است، دچار سرماخوردگی فصلی شدند. اما گفتنی است با اینکه در این فصل آنفولانزا های فصلی و بیماری های ویروسی خیلی شایع است، اما به دلیل اینکه بیماری کرونا یک بیماری همه گیر است و ویروس به شدت در جامعه منتشر شده، هرکسی که دچار علائم سرماخورگی باشد باید حتما به کرونا فکر کند. بنابراین اگر فردی دچار علائم سرماخوردگی می شود و بعد از دو الی سه روز بهبودی پیدا نکرد، حتما به پزشک برای بررسی و درمان کرونا مراجعه نماید.

متخصص بیماری های عفونی علت اینکه بیماران در آی سی یو بستری می شوند را اینگونه شرح داد: اول به علت بیماری های زمینه ای مثل فشار خون، دیابت، قلبی عروقی، نقص ایمنی، نارسایی کلیوی است که باعث می شود شدیدتر به بیماری مبتلا شوندو منجر به بستری شدن این بیماران در آی سی یو می شود. همچنین مراجعه دیر هنگام به بیمارستان یکی از دلایل بستری شدن در آی سی یو است که ممکن است بیماران در هفته ی دوم بیماری دچار علائم شدید تنفسی مانند سرفه شدید و تنگی نفس شوند که معمولا نشان دهنده این است که بیمار وارد فاز بحرانی بیماری شده و در این شرایط معمولا نیاز به بستری در آی سی یو پیدا می کنند. این بیماران ممکن است هیچ بیماری زمینه ای نداشته و جوان باشند. گفتنی است همه ی گروه های سنی در معرض خطر این بیماری قرار دارند.
دکتر آذر کار در پایان خاطر نشان کرد: لازم است از زمانی که بیماران علائم خفیفی دارند، در خانه بمانند استراحت کنند و در صورتی که بیماری بعد از ۱۴ روز بهبود پیدا نکرد یا علائم شدید تری ظاهر شد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.