#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بنا بر تاکید پیوسته رهبر معظم انقلاب در ۲ سال اخیر، باید حقایق انقلاب توسط کسانی که تربیون به دست دارند و خواص جبهه حق در فضای مجازی و حقیقی بیان شود.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی روز سه‌شنبه در مراسم محوری بزرگداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور در شهر بیرجند افزود: مقام معظم ولایت در ۲ سال اخیر پیوسته بر موضوع جهاد تبیین و جهاد روایت در خصوص حقایق انقلاب تاکید دارند.

‌وی اظهار داشت: دشمنان با انگیزه‌های قوی، تحریف و دروغ‌پردازی در زمان گذشته و حال با همه ابزارهای خود فعالیت دارند و راهزنان فکر، عقیده و آگاهی هستند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به مقایسه‌ای از خدمات عمومی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: در موضوع آب آشامیدنی سالم در مناطق شهری و روستایی، راه‌های روستایی و فرعی، برق‌رسانی، تلفن و مخابرات، گازرسانی و سایر خدمات اقدامات زیادی انجام شده که ثمره انقلاب بوده و قابل مقایسه نیست اما دشمن همچنان در حال سیاه‌نمایی است.

وی تاکید کرد: دشمنان مدام می‌خواهند دوران قبل و بعد انقلاب را با هم مقایسه کنند اما آنچه برای ما مهم است و پیوسته معظم‌له بر آن تاکید دارند اینکه هرگونه توسعه را با دین، معنویت و اخلاق می‌خواهیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی عنوان کرد: رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی دلهای مستعد به ویژه نوجوانان را مجذوب کرد، مجاهدت‌ جوانان در میدان‌های سخت از جمله در دفاع مقدس با ذکر و دعا و روحیه برداری و ایثار همراه شد، ماجراهای صدر اسلام را در برابر چشم همه عالم زنده کرد.

وی با اشاره به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب از لسان معظم‌له گفت: مقام معظم هبری از انقلاب اسلامی به عنوان چهل سال پرافتخار یاد کرد که بدون خیانت به آرمان‌های خود پیش رفته و با همه وسوسه‌ها و توطئه‌ها از کرامت، اصالت و شعارهای خود صیانت کرد و اکنون در مرحله خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی هستیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: نکته بعدی معظم‌له نهضت دینی، مسیر حق و آنچه که دل‌ها را تصرف و بر دلها اثر می‌گذارد چون حق است، این نهضت بزرگ دینی با قدرت و شکوه پا به میدان گذاشت و آن زمانیکه جهان میان شرق و غرب تقسیم شده بود چارچوب‌های مادی را شکست، دین و دنیا را کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را رقم زد.

وی بیان کرد: اکنون ۴۳ از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و در حالی جشن می‌گیریم که ۲ کانون قدرت که ابتدای انقلاب بودند یکی درهم شکسته شد.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به گورباچوف قبل از فروپاشی شوروی قدیم اضافه کرد: این کانون قدرت درهم شکسته شد، انقلاب اسلامی خوشبختانه توانست جریان بلوک شرق را درهم بشکند و امروز صدای درهم شکسته شدن قدرت غرب و آمریکایی‌ها به گوش می‌رسد.

وی ادامه داد: این در حالیست که انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی شعارهای خود همچنان با قدرت پیش می‌رود امروز محدود در نظام ایران اسلامی نیستیم بلکه اسلام را نه تنها در منطقه که در سطح جهان به واسطه‌ وعده‌های قرآنی و روایی و اندیشه بلند امام انقلاب صادر کردیم.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: انقلاب اسلامی در عراق مظلوم و تشکیل جبهه مردمی در این کشور، در سوریه، لبنان، پاره تن اسلام فلسطین، یمن، نیجریه، افغانستان مظلوم و پاکستان بلکه در دل جهان فریاد اسلام ناب محمدی را می‌شنوید و می‌ببینید.

وی گفت: شعارهای جهانی این انقلاب چون با فطرت بشر که آن‌هم مربوط به همه اعصار بوده و محدود به زمان نیست، شعارهای ابدی از جمله آزادی، اخلاق، عدالت، مبارزه با ظلم‌ و فساد و آلودگی‌ها اختصاص به زمان یا کشور ندارد بلکه مرزها را در می‌نوردد و فطرت‌های پاک انسان‌ها را با خود همراه می‌کند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با این دل‌ها چه کرده است افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی بیان می‌فرمود این نقش اسلام و دین است که در یک گردان، فرد سوری، عراقی، پاکستانی، افغانی، ایرانی مسیحی، شیعه، سنی و همه در یک جا انسجام پیدا می‌کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در این موقعیتی که اسلام رشد کرده و جبهه مقاومت شکل گرفته چگونه می‌توانیم نقش ایفا کنیم و چه تکلیف و رسالتی داریم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: نادانسته‌ها را جز با تجربه خود یا گوش سپردن به تجربه دیگران نمی‌توان دانست، بسیاری از آنچه ما دیده و آزموده‌ایم نسل جوان هنوز نیازموده و ندیده‌اند.

حجت‌الاسلام نوفرستی ادامه داد: دهه‌های آینده دهه‌های شماست و شما باید کارآزموده و پرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید آن را هرچه بیشتر با آرمان‌های بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع فجر خورشید است نزدیک کنید.

وی گفت: رهبری ادامه می‌دهد برای برداشتن گام‌های استوار در آینده، گذشته را باید درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت اگر از این راهبرد غفلت شود دروغ‌ها به جای حقیقت خواهد نشست و آینده مورد تردیدها و تهدیدها قرار خواهد گرفت.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به بخشی از رسالت‌ها و تکالیف امروز جامعه تاکید کرد: اولین مسأله جهاد تبیین و جهاد روایت‌گری و دوم جهاد اقتصادی است که در چند روز قبل معظم‌له فرمود، خیلی‌ها کار و تلاش می‌کنند اما هر تلاشی جهاد نیست، جهاد باید در برابر دشمن باشد.

وی با اشاره به کارگزاران نظام تصریح کرد: در بهترین موقعیت در دوران انقلاب، امروز به آنچه در صحنه میدانی، قوه مجریه رییس جمهور مردمی و انقلابی، مجلس مردمی و دینی و قوه قضاییه رقم خورد افتخار می‌کنیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این افتخار مردم مسلمان کشور است که باید از این فرصت‌ها استفاده کرده و تمام توان خود را برای محرومیت‌زدایی‌ها، عدالت محوری، مبارزه با فساد، ظلم‌ و استبداد آنچه در توان داریم در این میدان دریغ نکنیم که بدون شک اینگونه است.

وی ادامه داد: همچنین رویکرد دینی و اخلاقی در جمهوری اسلامی سبب شد پدران، مادران و همسران با احساس وظیفه دینی خود جوانان را راهی جبهه کرده و از آنها دل می‌کندند و آنگاه که با پیکر خون‌آلود آنها مواجه می‌شدند شُکر می‌کردند، و صف اردوهای جهادی، پیاده‌روی زیارت، حج، نماز و روزه، صف ‌نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان، استاد، دانشجو، زن و مرد شکل می‌گرفت.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین حسینی یک معجزه مانند انقلاب اسلامی است که درخواست داریم مجدد زمینه فراهم شود.

وی تاکید کرد: همه این موضوعات دورانی اتفاق افتاده که سقوط اخلاقی روزافزون غرب، پیروان آنها و تبلیغات پرحجم دشمن برای کشاندن مرد و زن به لجن‌زارهای فساد، اخلاق و معنویت رخ داده و این معجزه دیگری از انقلاب اسلامی و نظام فعال و پیشرو است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: اولین بیانیه امام خمینی(ره) پانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۲۳ سال صادر شد و آن روز امام امت مردم را به قیام فرا خواندند، قیامی که مبتنی بر حضور مردم در صحنه است.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۲ مهرماه سال ۵۷ که گویا در ادامه همان بیانیه، اندیشه و مسیر بود امام در مصاحبه‌ای که با خبرنگار فیگارو داشتند برای اولین بار در نوع نظام سیاسی آینده ایران، مسأله جمهوری اسلامی را مطرح می‌کند و معظم‌له هم تفسیر می‌کنند حکومتی جمهوری اسلامی مبتنی بر ضوابط اسلام و متکی به آرای ملت خواهد بود، جمهوریت که نماد مردم سالاری و اسلامیت که نماد خدامحوری است.

حجت‌الاسلام نوفرستی تصریح کرد: آنچه در اندیشه اولیای الهی و در روایات مشاهده می‌کنیم از جمله روایت امام موسی‌ابن جعفر(ع) به عنوان یک پیشگویی است که خبر می‌دهد مردی از قم قیام‌ کرده، مردم را به حق دعوت می‌کند که همان خدامحوری و ‌نقش دیانت مردم است، قومی که مانند آهنگ محکم هستند او را یاری خواهند کرد و این افتخار ایران اسلامی است که بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب را به تعبیر مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای رقم زد.

مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور روز سه‌شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، جمعی از مسوولان و قشرهای مختلف مردم در میدان امام خمینی (ره) شهر بیرجند برگزار شد.

برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با شعار محوری “جشن ملی ۱۴۰۰” امروز همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز و زنگ انقلاب در ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه این استان نیز به‌طور نمادین در میدان امام خمینی (ره) بیرجند نواخته شد.