فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است.

سردار ناصر فرشید در دیدار با “حمید ملانوری” استاندار خراسان جنوبی که به مناسبت هفته دولت انجام شد، افزود: دلیل اصلی این افزایش دستگیری تغییر روش قاچاقچیان از محموله‌های بزرگ به خرد به دلیل سختگیری‌های قضایی در استان است.

وی گفت: امسال بیشترین افزایش در دستگیری قاچاقچیان خرد بوده که نسبت به سال‌های قبل افزایش بیشتری را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی پلیس در سال جاری ۳۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده که از مجموع کشفیات، ماده مرفین ۳۳۰ درصد افزایش داشته و جای سوال و تامل است.

وی ادامه داد: درخصوص تصادفات با اقداماتی که صورت گرفته شاهد کاهش فوتی‌ها در محورهای برون و درون شهری هستیم و درخواست داریم شورای ترافیک استان طبق مصوبه وزارت کشور با حضور استاندار برگزار شود.

سردار فرشید از افزایش ۱۴ درصدی سرقت‌ها در استان خبر داد و گفت: ۵۰ درصد سرقت‌های خرد محتویات داخل خودروها است.

وی با بیان اینکه بیشترین سرقت‌ها از اماکن خصوصی و دولتی همچون ساختمان‌های نیمه‌کاره است اظهار داشت: با تلاش قرارگاه مقابله با سرقت ۴۱ درصد افزایش دستگیری سارقان را داشتیم و سرقت خشن در استان ثبت نشده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: ۵۹ درصد سرقت‌های استان مربوط به بیرجند است و طبس و قاین در ردیف بعدی قرار دارند.

وی افزود: در کشفیات سوخت غیرمجاز و مشروبات الکلی هم افزایش گزارش شده است.