معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مشاهده شده برخی سودجویان به دلیل تفاوت قیمت بالاتر در استان‌های همجوار اقدام به جمع‌آوری مرغ و خروج از استان می‌کنند.

علی تهوری،  در جمع خبرنگاران از شناسایی و معرفی ۲۹ متخلف جدید در حوزه تولید و عرضه مرغ گوشتی به تعزیرات حکومتی خبر داد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده فروش مرغ در حجم عمده در واحدهای خرده‌فروشی مراتب را به سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند تا ضمن پیگیری با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

تهوری گفت: با توجه به تشدید نظارت‌ها و در راستای سهولت و دسترسی هم‌استانی‌ها به مرغ گرم همچنین نظارت بر چرخه تولید و عرضه مرغ در سطح بازار، براساس بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان سازمان صمت، ۲۹ واحد تولیدی دیگر با تخلف عرضه خارج از شبکه ۴۲۹ تن و ۷۶۴ کیلوگرم مرغ زنده شناسایی و پرونده تخلف به ارزش ۶۰ میلیارد و ۴۸۷ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۴۰۰ ریال برای عاملان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ضمن اخطار به کسانی که بخواهند دستورالعمل‌های قانونی و مصوبات تنظیم بازار را نادیده بگیرند گفت: با اخلالگران و سودجویان در شبکه توزیع کالاهای اساسی برخورد قانونی و قاطع خواهد شد.

وی یادآور شد: در همین راستا طی یک ماه گذشته در مجموع تا روز جاری ۵۰ پرونده تخلف به ارزش ۱۳۰ میلیارد و ۴۲۸ میلیون و ۱۰۹ هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.