#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد:
?معاون اجرایی رئیس جمهور از سفر دوم رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی، در آینده نه چندان دور خبر داد.
مرتضوی با اعلام این خبر در جریان بازدید از پروژه تصفیه خانه شهر بیرجند خاطرنشان کرد: سعی می کنیم در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور، سعی می کنیم باستناد اسناد بالادستی استان را از محرومیت خارج کنیم تا به میانگین شاخص ها برسد.
?وی با تأکید بر نگاه تعادلی دولت، تصریح نمود: خراسان جنوبی در برخی شاخص ها از میانگین کشوری بالاتر است و در برخی هم نیاز به تقویت دارد.
?معاون اجرایی رئیس جمهور با ذکر این نکته که مطالبات استاندار در این سفر به جد پیگیری می شود، متذکر شد: خراسان جنوبی، مقصد سومین سفر استانی رئیس جمهور بود که متعاقب آن، مصوباتی تنظیم شد و بعد از تأیید برای اجرا به حوزه های مختلف ابلاغ گشت.
?مرتضوی با بیان این که امروز به منظور نظارت میدانی، بررسی روند اجرا و پیشرفت فیزیکی طرح ها و پروژه ها عازم خراسان جنوبی شدیم، ادامه داد: خوشبختانه برخی حوزه ها فعال است و در زمینه راهسازی، آب و فاضلاب، کشاورزی و آموزش و پرورش کارهای خوبی انجام شده است.
?وی با اشاره به این که راه آهن در مسیر اجرا با مشکلاتی مواجه شده، اظهار داشت: برای رفع این موانع با وزارت راه و شهرسازی و بانک های عامل صحبت شد و مشکل راه آهن ظرف چند هفته آینده حل خواهد شد.
?به گفته وی؛ در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۲۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای بخش های آب، راه و … به استان اختصاص یافته است.
?معاون اجرایی رئیس جمهور متذکر شد: با مدیریت خوب استاندار و پیگیری های مجدانه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی کارهای خوبی در استان شروع شده که با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت.
?مرتضوی تأکید کرد: مطمئن هستم با تخصیص های بعدی، استان به یک کارگاه سازندگی تبدیل خواهد شد.
?وی با تأکید بر این که مانع جدی در بحث روند اجرای پروژه ها ندیدم، تصریح نمود: از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بازدید شد، این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

?به گفته وی؛ به نقل از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، در برخی شهرستان های استان معادل ۱۰ سال گذشته عملیات اجرایی انجام شده و این فرآیند با همان قدرت ادامه دارد.