#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ۱۰ باشگاه ورزشی متخلف در شهرستان بیرجند که در وضعیت قرمز کرونا فعالیت داشتند، به دستگاه‌های نظارتی و مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

محسن قطبی روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: باشگاه‌های ورزشی خصوصی و دولتی زیر ذره‌بین نظارت اداره کل ورزش و جوانان قرار دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا و اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا مبنی بر تعطیلی فعالیت‌ها و اماکن ورزشی در شهرستان‌های با رنگ‌بندی قرمز کرونایی تمامی فعالیت‌های ورزشی تعطیل است.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: پیرو اجرایی شدن مصوبات ستاد مقابله با کرونا هر روز از اماکن ورزشی در شهرستان‌های استان بازدید و با متخلفان احتمالی مطابق با دستورات توسط دستگاه‌های نظارتی برخورد می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس در بازدیدهای صورت گرفته از اماکن و باشگاه‌های ورزشی شهرستان بیرجند، متاسفانه با وجود ابلاغ و اطلاع‌رسانی اداره کل و اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند و تذکرات کتبی و شفاهی تعداد ۱۰ باشگاه ورزشی به صورت علنی و پشت درهای بسته فعالیت داشته‌اند که به دستگاه‌های نظارتی معرفی و به زودی پلمب خواهند شد.

قطبی ضمن تقدیر از مدیران باشگاه‌های ورزشی، روسای هیات‌های ورزشی و مدیران اماکن ورزشی که در این طرح همراهی می‌کنند گفت: در راستای حفظ سلامت ورزشکاران و مردم با خاطیان به هیچ عنوان مماشات نخواهد شد و در صورت مشاهده فعالیت ورزشی قطعا باشگاه متخلف پلمب و در صورت تکرار مجوز فعالیت باشگاه مذکور ابطال خواهد شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قاینات هم گفت: ۹ باشگاه ورزشی به دلیل رعایت نکردن دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا پلمب شد.

سید علی ترحمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا و اجرای مصوبات ستاد استانی و شهرستانی کرونا مبنی بر تعطیلی  اماکن ورزشی در شهرستان‌های با رنگ قرمز کرونایی تمامی باشگاه‌های خصوصی نیز تعطیل است.

وی بیان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته شب گذشته از اماکن و باشگاه‌های ورزشی شهر قاین، با توجه به تذکرات کتبی و شفاهی تعداد ۹ باشگاه ورزشی به صورت علنی فعالیت داشتند که صبح امروز به دستگاه‌های نظارتی معرفی و به مدت ۱۵ روز پلمب شدند.

براساس رنگ‌بندی جدید شهرستان‌ها که امروز (ششم اردیبهشت) از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس، طبس و زیرکوه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های قاینات، سربیشه و سرایان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های خوسف، نهبندان، بشرویه و درمیان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

همچنین سه شهرستان بیرجند، فردوس و طبس در نقشه با رنگ قرمز تیره‌تر مشخص شده‌اند اما نحوه اجرای محدودیت‌ها مانند شهرهای قرمز است.