استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم این استان تاکنون بالاترین میزان مشارکت سیاسی در انتخابات را داشته ‌اند که نشانه علاقه‌مندی و پایبندی آنان به انقلاب و نظام است.

محمدصادق معتمدیان روز پنجشنبه در جمع مردم مَرَک از توابع شهرستان بیرجند افزود: این مشارکت نشان می‌دهد علیرغم همه مشکلات و محدودیت‌ها، مردم به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی علاقمند هستند و پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی به انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مردم کشور به ویژه استان دارای سابقه بسیار خوبی در خصوص حضور حداکثری در انتخابات را دارند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اسفندماه امسال نیز مردم استان مانند سراسر کشور بار دیگر پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و نشان خواهند داد پای ارزش‌ها و آرمان‌ها خواهند ایستاد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات را کرده‌اند لذا هر فردی ایران و جمهوری اسلامی را دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند و رای خود را درون صندوق بیندازد.

معتمدیان یادآور شد: نهضت گازرسانی یکی از مهمترین اقدامات دولت بوده است و تا پایان سال ۹۹ جشن گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان برگزار می‌شود.

وی گفت: در یک سال و نیم گذشته تنها ۲۹۱ روستا در استان از نعمت گاز برخوردار بودند که اکنون ۴۶۰ روستای دیگر نیز برخوردار هستند.

وی بیان کرد: در حالیکه بایستی روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی شود اما در استان روستای کمتر از این میزان نیز که در مسیر انتقال قرار دارند گازرسانی می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب توجه به مناطق کمتر برخوردار و مرزی بوده است اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی دارای کارنامه درخشانی در این مناطق است و سرمایه گذاری‌های بسیار زیادی انجام داده است.

وی ادامه داد: با انگیزه مسوولان و دولت‌های مختلف از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون خدمات بسیار ارزشمندی در حوزه های بهداشتی و درمانی، آموزشی و سایر انجام شده است.

معتمدیان به توسعه راه‌های روستایی از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶ هزار کیلومتر راه آسفالت روستایی در استان ایجاد شده است در حالیکه ابتدای انقلاب این رقم صفر بوده است.

وی در ادامه به بهره‌مندی مردم استان از پوشش دیجیتال خبر داد و عنوان کرد: با تلاش‌هایی که انجام شده اکنون بیش از ۸۵ درصد استان تحت پوشش شبکه های دیجیتالی هستند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: از زمان آغاز طرح پوشش دیجتال در استان تا پارسال ۴۰ ایستگاه راه اندازی شده بود اما در کمتر از یکسال گذشته بیش از ۴۴ ایستگاه دیجیتال دیگر افتتاح شد تا مردم در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای کوچک بتوانند از این امکان فرهنگی بهره‌مند شوند.

وی به نهضت برق رسانی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از برق برخوردار هستند این در حالیست که استان پهناور، جمعیت آن کم و روستاها با فاصله زیاد از هم قرار دارند.

معتمدیان تاکید کرد: سیاست ما این است مشکلات و محدودیت های مردم را شناسایی و بر اساس اولویت‌ها و منابع مالی آن را رفع کنیم.

وی یادآور شد: فشارهای اقتصادی و تحریم های دشمن مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است اما مردم مانند همیشه با مقاومت و ایستادگی این مرحله را نیز پشت سر خواهند گذاشت.