#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی تغییر رنگ استان از قرمز به نارنجی را مرهون همدلی و همراهی مثال زدنی مردم با ستاد مدیریت بیماری کرونا دانست و تأکید کرد: خروج از وضع قرمز سبب عادی شدن اوضاع برای مردم نشود.

آقای ملانوری در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه وضعخروج از وضعیت قرمز سبب عادی شدن اوضاع برای مردم نشود مناسب الان و پایین آمدن آمار مبتلایان در این دوره نشان از همراهی خوب مردم بوده است گفت: موضوع مهم این است که مردم احساس نکنند با فعالیت گروه‌های دوم شغلی وضعیت عادی شده بلکه باید شیوه نامه‌ها را همچنان رعایت کنند.

آقای ملانوری با بیان اینکه عادی پنداشتن اوضاع آسیبی جدی به همه‌ی تلاش‌های انجام شده وارد می‌کند، افزود: صدا و سیما استان با وجود ورود جدی باید موضوع را همچنان برای مردم اطلاع رسانی کند تا به وضع قبل برنگردیم.

وی به شب نشینی‌ها به عنوان عامل جدی شیوع بیماری اشاره کرد و گفت: مکان‌های شلوغ یکی از کانون‌های انتشار است و همچنان زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بازگشانی مشاغل گروه ۲ بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود: گشت‌های نظارتی هم باید بیش از پیش نظارت داشته باشند.

وی عنوان کرد: مردم باید همچنان همراهی کنند چرا که هر تصمیمی توسط مسئولین گرفته می‌شود برای سلامتی مردم است.

آقای ملانوری به بازدید‌های مسئولین از منطق مختلف استان هم اشاره کرد و افزود: فرقی ندارد این بازدید از سمت کدام مسئول صورت می‌گیرد بلکه تمام ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی باید در آن رعایت شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به مصوبات ستاد ملی بیماری کرونا گفت: ۳۰ آذر ماه تقدیر از پرستاران را خواهیم داشت که باید در این زمینه برنامه ریزی‌های لازم انجام شود.

خوش خبر با اشاره به اینکه با تغییر وضعیت شیوع بیماری کرونا اعمال محدودیت تردد در شهر‌های قرمز و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزارنفر از ۲۱ شب تا ۴ بامداد ادامه خواهد داشت افزود: در استان تنها شاهد قرمز بودن شهرستان طبس هستیم و این محدودیت علاوه بر این شهرستان در بیرجند نیزباتوجه به جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود.