?استاندار خراسان جنوبی، شرط اجرا و موفقیت برنامه های اجرایی و توسعه ای استان را داشتن پیوست فرهنگی و توجه به فرهنگ مردم که مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی است، دانست.
،ملانوری با بیان این مطلب در نشست صمیمی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور و نمایندگان طلاب حوزه علمیه گفت: اگر مدیران به فرهنگ مردم که همان مجموعه ای از آداب، رسوم ، سنت ها و عقاید آنهاست، احترام بگذارند، مردم خود اداره جامعه را در دست می گیرند.
?به گفته وی؛کار فرهنگی قبل از عملیاتی کردن برنامه‌های توسعه ای و اجرایی، همکاری مردم را به دنبال داشته و موفقیت اجرای کار را تضمین می کند.
?وی به جایگاه رفیع روحانیت در نزد مردم اشاره کرد و گفت: با عنایت به توجه ویژه مردم به کلام و لباس روحانیت، هیچ رسانه و تریبونی بهتر از روحانیت نمی تواند سیاست های ما را به مردم اعلام نماید و این ارتباط دوسویه می تواند همراهی مردم را در برنامه های توسعه ای استان به دنبال داشته باشد.
?استاندار خاطر نشان کرد: در استانی که تدین،تقوا و دین داری مردم زبانزد است، باید از ظرفیت روحانیون به عنوان حلقه وصلی که مورد اعتماد دوطرف است، در جهت پیشرفت و توسعه استان بهره برد.
?ملانوری ادامه داد: مدیریت اجرایی استان باید در کنار نهادهای اجتماعی ،مدنی و بخش خصوصی ، ضمن بهره گیری از همه ظرفیت ها، ثروت ها و منابع، در جهت ارتقاء کیفی زندگی مردم تلاش نماید.
?وی به لزوم توجه ویژه به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: کارهای اجتماعی محصول کار جمعی است، لذا همانطور که جامعه در موفقیت انسان های موفق دخیل است، در آسیب های اجتماعی و بزهکاری پیش آمده نیز مسئول می باشد.
?استاندار گفت: هنر ما در نظام اسلامی باید پرورش انسان های موفقی باشد که حریت، آزادی و عزت داشته باشند.

?ملانوری به اختصاص بسته های معیشتی در قالب کمک های مؤمنانه به خانواده های زندانیان اشاره کرد و گفت : توجه به خانواده های زندانیان، از آسیب های اجتماعی آینده جلوگیری می نماید.
?وی ادامه داد: مدیریت استان آماده است تا با بهره گیری از همه ظرفیت های داخل و خارج استان و در رأس آن روحانیون، فضا را به سمتی ببرد که مردم زندگی آرمانی، الهی و انسانی را تجربه نمایند.
?استاندار تصریح نمود: هر طرح فرهنگی که بتواند باعث حل یکسری از مشکلات مردم گردد و در توسعه و پیشرفت استان مفید باشد، مورد حمایت مدیریت استان قرار می گیرد.
?وی به لزوم توجه ویژه بنگاه های بزرگ اقتصادی استان به مسئولیت های اجتماعی و فرهنگی خویش اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا فعالیت هایی شروع شده که می طلبد با شتاب بیشتری ادامه یابد.
?به گفته وی؛ با مشورت گرفتن از جامعه روحانیون، مشاور استاندار در حوزه روحانیون منصوب خواهد شد.
?ملانوری افزود: آماده برگزاری نشست با روحانیون استان و همچنین روحانیون مستقر در مشهد مقدس و قم هستیم.