معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اولویت کشور حفظ اشتغال موجود و فرآوری محصولات خام است و ما بر همین مبنا تسهیلاتی را اختصاص خواهیم داد.

عیسی منصوری روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان طبس افزود: مشاغل توسعه‌ای برای ما اولویت دارد و برای همه ظرفیت‌های طبس اعم از فرهنگی، گردشگری و کویر باید سرمایه‌گذاری کرد تا مساله به درستی حل شود.

وی با بیان این که از سه سند توسعه‌ای در بخش‌های مختلف شهرستان طبس به صورت ویژه حمایت خواهد شد گفت: شرایط طبس باید رو به ارتقا باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: طی سندی، باید اولویت‌بندی‌ها با محوریت حمایت از بخش خصوصی در حوزه روستایی و شهری تدوین شود.

وی با اشاره اینکه باید شب ماندنی مسافران را در شهرستان طبس افزایش داد افزود: همه موارد مطرح شده در این جلسه را فردا در جلسه جمع‌بندی مصوب خواهیم کرد.

منصوری بیان کرد: همه حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، صنعتی و گردشگری طبس قابل ارتقا اما نیازمند ایده و طرح است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر به شهرستان طبس از چند پروژه و کارخانه بازدید کرد که کارخانه شیر واقع در روستای جوخواه طبس اولین مقصد این بازدیدها بود.

این کارخانه توانسته موجب تکمیل زنجیره تولید در شهرستان طبس و جلوگیری از خروج حداقل ١٠ تن شیر در روز همچنین کاهش هزینه‌های حمل و نقل و نگهداری شیر شود و زمینه اشتغال ١٠ نفر را به طور مستقیم فراهم کند.

منصوری همچنین از پروژه در دست احداث اقامتگاه بوم‌گردی چهارده طبس بازدید کرد و از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه گردشگری مطلع شد.

کارخانه خوراک دام گلشن کویر طبس نیز مورد بازدید معاون وزیر تعاون قرار گرفت و در این بازدید نسبت به رفع مشکلات و موانع موجود این کارخانه قول مساعد داده شد.

این کارخانه با ظرفیت تولید ۱۵ تن خوراک دام در ساعت، نیازمند ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور افزایش تولید و اشتغال‌زایی است.

وی همچنین از شرکت نساجی ترنج نرگس واقع در شهرک صنعتی طبس با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد بازدید کرد. این کارخانه پس از راه‌اندازی برای ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در پلی‌کلینیک تخصصی تامین اجتماعی طبس از بخش‌های مختلف درمانی و داروخانه این مرکز بازدید و با حضور در بخش‌های مختلف این درمانگاه از نزدیک روند ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی را بررسی کرد.

وی همچنین از مجموعه هتل و سالن‌های پذیرایی نارنجستان طبس بازدید کرد.

«حاتم شاکرمی» معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم امروز به طبس آمد و به طور همزمان برنامه‌های جداگانه‌ای در شهرستان طبس داشت.

وی ابتدا از شرکت معدنی معدنجو با وسعت حوزه زغالی ۱۸ کیلومتر مربع و هزار و ۳۰۰ نیروی کار بازدید کرد. این شرکت سالانه ۴۰۰ هزار تن زغالسنگ معادل ۱۰ درصد از تولید زغالسنگ کشور را تولید می‌کند.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از شرکت زغالسنگ پروده طبس بازدید کرد که با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی، موفق شده رکورد استخراج ۱۴ هزار تن زغالسنگ در یک روز و از یک کارگاه را ثبت کند و تاکنون بیش از هزار و ۴۰۰ قطعه را بومی‌سازی کرده است.

معاون روابط کار و معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون توانمندسازی و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید کشور، و معاون شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) روز یکشنبه در محل فرودگاه شهدای طبس مورد استقبال مسوولان استانی و محلی قرار گرفتند.

محمدجواد فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، محمدرضا دبیری مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی، غلامرضا اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، علی‌اکبر اکبری‌راد مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، محمد زنگنه مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی، و فرزاد فیروزی مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی از جمله مسوولان استانی بودند که این سفر یک روزه را همراهی کردند.

معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسوولانی که امروز با پرواز از تهران به طبس آمده بودند، پس از پایان بازدیدها، طبس را به مقصد بیرجند ترک کردند.

سه معاون وزیر و ۲۲ مدیرکل و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز گذشته (شنبه) وارد خراسان جنوبی شدند و تا فردا در قالب سه گروه در همه شهرستان‌های استان حضور خواهند یافت.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به شهرستان‌های قاینات و زیرکوه رفت و هیات اقتصادی این وزارتخانه نیز به شهرستان‌های مرزی سربیشه و نهبندان سفر کردند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است. از این شهرستان به عنوان پایتخت صنعت زغال‌سنگ ایران نام برده می‌شود.