?رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: در راستای احیای واحدهای تولیدی که به تملک بانک ها درآمده اند، با پیگیری های صورت گرفته از سوی این سازمان و طرح موضوع مشکلات واحد تولیدی در و پنجره یو پی وی سی در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین برگزاری جلسه ای در دفتر مقام عالی وزارت، این واحد از تملک بانک عامل خارج و جهت فعالیت مجدد و برگشت به چرخه تولید به مدیران آن واگذار شد.

?به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی، «داود شهرکی» با اعلام این خبر گفت: شرکت گسترش صنایع قاین، تولید کننده در و پنجره یو پی وی سی استان خراسان جنوبی می باشد که به دلیل بدهی در تملک بانک بوده است.

?وی ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور در سال ۸۹، به دلیل تحریم و عدم امکان ورود ماشین الات تکمیلی و همچنین معوقات بانکی، این واحد به مرحله تولید نرسید و بانک نیز به دلیل عدم بازپرداخت اقساط تسهیلات و بدهی، نسبت به تملک این واحد اقدام نمود.

?«شهرکی» با اشاره به برگزاری جلسه ای طی هفته جاری در وزارتخانه متبوع گفت: با توجه به طرح موضوع در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید جلسه ای با حضور مدیران واحد تولیدی و بانک و وزارت برگزار گردید.

?وی با اشاره بر تاکید وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت مبنی بر رفع موانع این واحد گفت: در این جلسه بانک موظف گردید نسبت به تقسیط مطالبات خود از شرکت گسترش با حذف جرائم تاخیر و در نظر گرفتن تنفسی یکساله اقدام و پس از انعقاد قرارداد، تسهیلاتی در قالب سرمایه در گردش به میزان ۵۰ میلیارد ریال به این واحد پرداخت نماید.

?قابل ذکر است شرکت گسترش صنایع قاین با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰۰ تن انواع در و پنجره یو پی وی سی، با برگشت به چرخه تولید زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر را به صورت مستقیم در شهرستان قاین فراهم خواهد نمود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله