به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان عصر روز گذشته فستیوال فوتبال پسران افغانستانی در مجموعه ورزشی آزادی بیرجند برگزار شد . در این جشنواره ۱۰۰پسرفوتبال آموزافغان مقیم استان های خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان در قالب ۱۶ تیم از استان های یادشده با هدف شناسایی جمعیت افغان بیرجند، معرفی مردم افغان و سوق دادن توجه مسئولان به این قشر برگزار شد.

وی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره نشانه حمایت دولت جمهوری اسلامی و وزارت ورزش و جوانان از اتباع خارجی مقیم ایران است.
وی یادآور شد: در شورای فرهنگی و ورزشی کشور سیاستگذاری برای فعالیت ورزشی اتباع خارجی مقیم ایران پیش بینی شده که نشان از نظر بلند دولت جمهوری اسلامی به اتباع خارجی مقیم داخل کشور است.
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: وقتی در کشور، رویداد ورزشی ویژه اتباع خارجی همسایه کشور ایران برگزار می شود، نشان از ظرفیت ورزش در ایجاد صلح، امنیت و زندگی مسالمت آمیز در کنار یکدیگر است.
وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و در راس آن ایالات متحده آمریکا مدعی رعایت نشدن حقوق بشر توسط ایران است گفت: برگزاری این جشنواره ها ادعای پوچ دشمن را نقش برآب کرده و نشان می دهد ما نه تنها برای شهروندان خود بلکه برای اتباع خارجی مقیم کشور هم برنامه داشته و برای اوقات فراغت آنها ارزش قائلیم.
افضل پور بیان کرد: ایران اسلامی همواره در عمل ثابت کرده که مدافع حقوق بشر است و استکبار جهانی به جای ادعای واهی علیه ملت بزرگ ایران، به عملکرد درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی در دفاع از حقوق بشر توجه کند.
وی افزود: در حال حاضر افغان های مقیم خراسان جنوبی از امکانات ورزشی موجود استان استفاده می کنند و امیدواریم در آینده برنامه های بهتری در حوزه ورزش اتباع خارجی داشته باشیم.
جشنواره یادشده شکل رقابتی و مسابقه نداشته و با هدف فرهنگی و شناسایی استعدادهای افغان برگزار شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله