رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: تاکنون این استان رتبه نخست مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد را به نسبت جمعیت دارد و براساس تعرفه‌های مصرفی، میزان مشارکت مردم خراسان جنوبی بیش از ۷۴ درصد است.

“ناصر خوش خبر” روز شنبه در محل ستاد انتخابات استان مستقر در استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در این ارتباط سایر استان‌ها با فاصله‌ بعد از خراسان جنوبی قرار می‌گیرند که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: به مردم خراسان جنوبی که بسیار آگاهانه و پرشور و نشاط حماسه‌ای را خلق کردند که باز تکرار افتخارات گذشته این دیار است، تبریک می‌گویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مشارکتی که ما دیروز شاهد آن بودیم برگرفته از اعتقاد و باور بسیار پر ارزش و پر جذبه و پر اثر این منطقه است که در نوع خودش بی‌نظیر است و باید به مردم عزیزمان تبریک بگوییم و تشکر کنیم که همواره حامی برنامه‌های نظام بوده‌اند و با حضورشان مهر تاییدی بر اقتدار نظام گذاشتند و موجبات یاس و ناامیدی دشمنان را فراهم کردند.

وی افزود: انتخابات یک فرصت طلایی پیش‌روی ما و تضمین‌کننده اقتدار و تعیین‌کننده سرنوشت ما است که به نیکی و خوبی هم به اتمام رسید.

خوش خبر ضمن تبریک به رییس جمهوری منتخب که در استان خراسان جنوبی بالاترین رای را آورده است افزود: امیدواریم با برنامه‌ها و اقداماتشان این دیار را بیش از پیش در مسیر توسعه ببینیم.

وی از صدا و سیما و رسانه‌ها در راستای انعکاس اخبار انتخابات و حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای نیز قدردانی کرد.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی درباره آخرین نتایج شمارش آرا در شهرستان‌های خراسان جنوبی گفت: در شهرستان بشرویه تعداد کل آرای ماخوذه ۱۴ هزار و ۶۷۶ برگه رای بوده که نسبت به جمعیت میزان مشارکت در این شهرستان ۷۵.۱۴ درصد است.

وی اظهار داشت: در بین آرای ماخوذه صحیح، سید ابراهیم رییسی با ۱۲ هزار و ۴۱۷ رای، عبدالناصر همتی ۶۲۷ رای، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۵۰۲ رای و محسن رضایی میرقائد ۴۴۶ رای به دست آورده‌اند.

خوش خبر گفت: در انتخابات شوراهای شهر بشرویه آرای ماخوذه هشت هزار و ۴۵۶ رای بوده و شورای این شهر پنج نفره است.

وی افزود: “حسین شاکری” با چهار هزار و ۱۱۶ رای، “محمدرضا وکیل‌زاده” با ۲ هزار و ۶۳۹ رای، “علی پلیان اول” با ۲ هزار و ۵۴۴ رای، “محمد اسماعیلی اول” با ۲ هزار و ۱۸۵ رای و “مطهره ضیاییان” با هزار و ۸۸۶ رای و سه عضو علی‌البدل انتخاب شدند و برای شوراهای روستایی نیز فرمانداران اطلاع‌رسانی خواهند داشت.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: در شهر ارسک بشرویه تعداد کل برگه‌ها هزار و ۸۲۱ رای بوده که “علی برزگر” با هزار و ۱۴ رای، “احسان آخوندزاده” با ۸۷۷ رای، “محمدعلی کوهی” با ۷۶۲ رای، “مهدی رجبی” با ۸۰۰ رای و “علی رستمیان” با ۶۳۲ رای و سه عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

وی بیان کرد: همچنین در شهرستان سرایان تعداد کل برگه‌های رای ماخوذه ۶۸ هزار و ۱۱۲ برگ بوده که نسبت به جمعیت میزان مشارکت ۷۱.۲۸ درصد است.

خوش خبر افزود: از بین آرای ماخوذه صحیح، سید ابراهیم رییسی ۱۴ هزار و ۲۴۷ رای، عبدالناصر همتی هزار و ۹۲۲ رای، محسن رضایی میرقائد ۸۶۷ رای و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۵۸۰ رای آورده‌اند.

وی گفت: درخصوص انتخابات شورای اسلامی شهر در آیسک سرایان تعداد کل برگه‌های رای ماخوذه ۲ هزار و ۸۶۳ رای است که پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل دارد و “مجید علمدار” با هزار و ۹۱۰ رای، “حسین روحی” با هزار و ۷۹۰، “غلامرضا آجری” با هزار و ۵۱۵ رای، “جواد حاتمی” با هزار و ۴۵۲ رای و “منصور بنی‌اسدی” با هزار و ۲۱۳ رای به عنوان پنج منتخب اصلی رای آورده‌اند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی افزود: در شهر سرایان نیز پنج هزار و ۷۷۴ رای داشته که “جواد زینلی” با سه هزار و ۵۵۰ رای، “سعید مظفری” ۲ هزار و ۶۷۹ رای، “رقیه میری فر” هزار و ۹۶۱ رای، “محمدحسن تیموری کریمی” هزار و ۸۴۱ رای و “امیر اصغری” با هزار و ۶۳۰ رای انتخاب شدند.

وی بیان کرد: همچنین در شهر سه قلعه ۲ هزار و ۳۳۳ برگه آرای ماخوذه بوده که “جعفر کریمی” هزار و ۵۰۹ رای، “غلامرضا شهسواری” ۷۶۶ رای، “مهدی هاشمزهی” ۷۵۷ رای، “ابراهیم نوزوری” ۶۳۶ رای و “امیر حسینیان” ۵۷۹ رای کسب کردند.

خوش خبر میزان مشارکت واجدین شرایط شهرستان خوسف در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را ۹۴.۸۱ درصد اعلام کرد و گفت: از ۲۱ هزار و ۲۹۵ رای ماخوذه، سید ابراهیم رییسی با ۱۸ هزار و ۳۳۷ رای، عبدالناصر همتی ۷۰۱ رای، محسن رضایی ۶۹۰ رای و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۴۷۱ رای آورده‌اند.

وی بیان کرد: در رابطه با شورای اسلامی شهر خوسف و ماژان کل برگه‌های ماخوذه سه هزار و ۵۰۹ رای در شهر خوسف است که “محمدرضا خوشحال” با هزار و ۳۴۹ رای، “محمد نوروزی” هزار و ۴۶ رای، “محمد صالحی” ۹۳۸ رای، “علی برومنجانی” ۹۱۵ رای و “علیرضا باقری” با ۷۵۸ رای انتخاب شدند.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: آرای مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند ۷۱ هزار و ۳۰ رای است که ۹ نفر با بالاترین رای به عنوان اعضای اصلی انتخاب شدند.

وی افزود: علیرضا محمودی راد با ۱۱ هزار و ۴۷۴ رای، فرید فروزانفر ۱۰ هزار و ۶۷۱ رای، فاطمه زهرا هلال بیرجندی ۱۰ هزار و ۵۹۵ رای، مرتضی یزدان شناس ۹ هزار و ۳۲۴ رای، محمدمهدی درخشی هشت هزار و ۴۷۹ رای، رضا حسنی صفت هفت هزار و ۱۹۶ رای، عباس سروری هفت هزار و ۱۰ رای، مهدی عبدالرزاق‌نژاد ۶ هزار و ۷۲۶ رای و ویدا ناصری ۶ هزار و ۷۲۴ به عنوان ۹ عضو اصلی انتخاب شدند و ۶ نفر علی‌البدل داریم.

خوش خبر گفت: هنوز در کل استان به جمع‌بندی نهایی نرسیدیم و در حال تکمیل فرایند شمارش آرا هستیم که در ساعت‌های آینده آمار کلی را خدمت مردم اعلام خواهیم کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد برگزار شد.

فرایند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت ۷ صبح روز جمعه در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی آغاز شد.

۳۸۲ شعبه شهری و ۶۴۲ شعبه روستایی در استان خراسان جنوبی، آرای مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را اخذ کردند و رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد شنبه ادامه داشت.

امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی به شمار می‌روند.

۱۱۵ شعبه اخذ رای در شهر بیرجند دایر شد و انتخابات شورای اسلامی شهر در مرکز استان به صورت تمام الکترونیک بود اما اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی روستاها و دیگر شهرهای استان به صورت دستی و با تعرفه انجام شد.