معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: استانداری به طور خاص و ویژه از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق استان حمایت می‌کند.

جواد اشرفی، در حاشیه بازدید از ۱۳ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق استان که در ساختمان شماره دو پارک علم و فناوری خراسان جنوبی مستقرند، بیان کرد: امروز از ۱۳ واحد دانش بنیان، فناور و خلاق استان که در پارک علم و فناوری مستقرند برای آگاهی بیشتر از ظرفیت ها و مشکلات آنها  بازدید کردیم.

به گفته وی؛ این واحدها از ظرفیت‌های کم نظیری برخوردارند که در سطح ملی و فراتر از استان فعالیت می‌کنند و نیاز به حمایت در استان دارند.

عباس زاده با اشاره به اینکه مسئولان این واحدها دغدغه‌هایی را مطرح می‌کردند که به راحتی قابل حل هستند، تصریح کرد: مشکلات آن‌ها بیشتر با تأمین اجتماعی و امور مالیاتی است؛ آن‌ها به دلیل این که درگیر فرایندهای دانشی و تولید محصول هستند کمتر در فضاهای اداری وارد م‌ شوند که از مسئولان دستگاه‌های اجرایی درخواست می کنم با نگاه ویژه‌ای برای تسهیلگری و رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان اقدام کنند.

معاون استاندار با بیان اینکه در جلساتی به طور ویژه مشکلات آنها بررسی خواهد شد، اظهار کرد: این شرکت‌ها نیاز به تسهیلات دارند که از محل تسهیلات تبصرهای ۱۶ و ۱۸ و همچنین مواردی که در اختیار استان است با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران در حد توان، تسهیلات مورد نیاز آن‌ها تأمین خواهد شد.

به گفته وی؛ با وجود ظرفیت‌های بی نظیری که این شرکت‌ها دارند جای سؤال است که چرا با وجود این که در سطح ملی از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود، دستگاه‌های اجرایی استان کمتر از ظرفیت آنان استفاده می‌کنند.

اشرفی گفت: در شورای اداری با حضور استاندار به طور ویژه به مدیران دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از ظرفیت‌های این شرکت‌ها تأکید خواهد شد.

معاون استاندار اظهار امیدواری کرد: با معرفی مجیدی به عنوان مدیر جدید پارک علم و فناوری استان شاهد تحولی در راستای شعار سال برای ارتقا و توسعه این شرکت‌ها در خراسان جنوبی باشیم.

گفتنی است؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید، در گفتگو با مسئولان شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق از نزدیک علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر با ظرفیت‌های آن‌ها، از مشکلات این واحدها با خبر شد و وعده داد از محل‌های مختلف برای پرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش به این شرکت‌ها اقدام شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور