#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به تصمیماتی که اتخاذ شد، تعداد تخت‌های بخش دیالیز بیمارستان امام علی (ع) سرایان از چهار به ۶ تخت افزایش می‌یابد.

جواد قناعت روز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام علی (ع) سرایان در جمع خبرنگاران افزود: کمبود تخت و ناکافی بودن فضای بخش دیالیز این بیمارستان از دغدغه‌های فرماندار، امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر سرایان بود که این بازدید هم در همین راستا انجام شد.

وی بیان کرد: بنا به تصمیماتی که در این بازدید و با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی اتخاذ شد، با افزایش ۲ تخت جدید به این مجموعه، تعداد تخت‌های دیالیز بیمارستان امام علی (ع) به ۶ تخت افزایش می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور بهبود شرایط نیز فضای وسیع‌تر و مناسب‌تری در اختیار بخش دیالیز قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی مطلوب کلینیک تخصصی بیمارستان شهرستان سرایان افزود: ساختمان این مجموعه طی چند ماه آینده تکمیل می‌شود.

قناعت گفت: این کلینیک با تامین تجهیزات لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی، افتتاح می‌شود و برای خدمات‌رسانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سفر امروز به سرایان برای حضور در نماز جمعه انجام شد، به بازدیدش از محور سه راهی روم – سرایان اشاره کرد و افزود: چند بار از این مسیر گذر کردیم و شرایط آن نامطلوب است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به منظور رفع مشکلات این محور، بهمن و اسفند سال گذشته پیگیری‌هایی در تهران صورت گرفت که پیرو آن، جاده قدیم این مسیر روکش آسفالت می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرای پروژه باند دوم از سرایان تا سه راهی زنگویی در حال انجام است و تا ۲ ماه آینده این بخش زیر بار ترافیک می‌رود.

استاندار خراسان جنوبی امروز با سفر به سرایان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان از بیمارستان امام علی (ع) به‌ویژه بخش‌های دیالیز و کلینیک تخصصی بازدید کرد.

بازدید از پروژه اجرای باند دوم فردوس – سرایان – آفریز – روم برنامه دیگر این سفر بود.

طول پروژه باند دوم ۱۲۶ کیلومتر است و از مجموع این محور، ۳۶ کیلومتر تکمیل شده و زیر بار ترافیک رفته است.

اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، عملیات اجرای ۳۰ کیلومتر دیگر از این محور را در دست اقدام دارد.

استاندار خراسان‌ جنوبی امروز در نماز جمعه سرایان نیز حضور یافت.

همچنین روز گذشته با تدبیر استاندار خراسان جنوبی، نشست شورای تامین استان نخستین بار در یکی از شهرستان‌ها برگزار شد.

نشست شورای تامین استان خراسان جنوبی روز پنجشنبه به ریاست استاندار در شهرستان سربیشه برگزار شد و قناعت بعد از اتمام این جلسه، با خانواده معظم شهید عباس محمدی دیدار کرد.