۲۰ میلیون تومان بلاعوض برای راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی به مددجویان زیرپوشش بهزیستی خراسان جنوبی پرداخت می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی استان  گفت: تفاهم نامه‌ای بین سازمان بهزیستی کشور و استانداری آماده شده که به زودی امضا می شود.
عرب نژاد با اشاره به اینکه این طرح با هدف توانمندسازی و کمک به معیشت خانوار‌های زیرپوشش این نهاد اجرا می‌شود، افزود: در تفاهم نامه توافق شده که ۱۰ میلیون تومان از سوی بهزیستی کشور و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض از سوی استانداری پرداخت شود.
وی گفت: همچنین تا سقف ۴۰ میلیون تومان تسهیلات بدون نیاز  به ضامن برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی  پیش بینی شده است.
عرب نژاد با بیان اینکه تاکنون ۴۷۰ نفر برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی ثبت نام کردند، افزود: پیش بینی می‌شود ۷۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کنند.
وی گفت: زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبودیافته و سایر اقشاری که از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند، مشمولان این طرح هستند.
عرب نژاد افزود: از افرادی که دارای خانه مقاوم و نوساز بوده و یا امکان نصب نیروگاه در حیاط خانه خود دارند برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه خرید برق این نیروگاه توسط شرکت توزیع نیروی برق خریداری می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود هر خانوار با اجرای این طرح، ماهانه یک میلون و ۲۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشد.
عرب نژاد با اشاره به اینکه تضمین اقساط مددجویان از محل تضامین شرکت توانیرو بابت قرارداد ۲۰ساله برق تولیدی این نیروگاهها است، افزود: اقساط تسهیلات این طرح بعداز ۵ سال به پایان رسیده و کل درآمد حاصل از فروش به جامعه ی هدف تخصیص داده می شود.