#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی با حضور عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای و با هدف حمایت از تولید کنندگان بازی در خراسان جنوبی برگزار شد.

، علی فرخنده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این کارگروه که چهارشنبه ۲۶ مردادماه جاری با حضور جمعی از تولید کنندگان بازی در استان برگزار شد، عنوان کرد: طی سفر اخیر به تهران و دیدار با معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از بنیاد ملی بازی های رایانه ای کشور دعوت کردیم تا با توجه به استعدادها و ظرفیت های موجود در حوزه بازی ها، به خراسان جنوبی سفری داشته باشند.

به گفته وی در راستای این دعوت، دکتر محمدصادق افراسیابی عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای، رضا رسولی رییس ستاد ساماندهی بازی های رایانه ای و فریبا علیزاده پژوهش بنیاد ملی بازی های رایانه ای در این استان حضور یافتند و این کارگروه با هدف آشنایی با ظرفیت های خراسان جنوبی و از طرفی اعلام برنامه های حمایتی بنیاد از تولید کنندگان بازی در استان برگزار شد.

فرخنده در ادامه از اهمیت توجه به بازی های رایانه ای به عنوان یک ابزار رسانه ای قوی، سخن گفت و بیان کرد: زمانی که غرب می خواهد گفتمانی را در کشورها نهادینه کند، از تمامی ابزارهای رسانه ای همچون تولید انیمیشن و بازی بهره می گیرد.

وی با اشاره به این که تولید بازی های یارانه ای و انیمیشن برای کودک و نوجوان، جزو دیپلماسی کشور آمریکاست، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار امسال با فرهنگیان، به این موضوع اشاره کرده و ورود به تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را مسئله ای ضروری دانستند.

وی با بیان این که امیدواریم سفر عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای و همراهانش به خراسان جنوبی بستری را برای تبدیل شدن ظرفیت های بالقوه ای استان به بالفعل فراهم کند، خاطرنشان کرد: در حوزه توانمند سازی فعالان عرصه بازی های رایانه ای استان از ظرفیت اساتید تهران بهره خواهیم گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یکی از برنامه های ما، حرکت به سمت بستن تفاهم نامه با ادارات و دستگاه های اجرایی همچون آموزش و پرورش برای تولید بازی های بومی با استفاده از ظرفیت بازی سازان خراسان جنوبی است.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس هنری و ا.حسن پور