استاندار خراسان جنوبی گفت: اقدامات وزارت ورزش و جوانان در استان از جمله اجرا و افتتاح طرح‌های مختلف ورزشی، امیدبخش و نشاط بخش بوده است.

حمید ملانوری عصر پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های ورزشی استان خراسان جنوبی و شهرستان طبس که با حضور وزیر ورزش و جوانان در این شهرستان برگزار شد، افزود: بهره‌برداری از ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان در سفر ۲ روزه وزیر ورزش و جوانان به استان، بخشی از این خدمات امیدبخش است که مبارک مردم عزیز باشد.

وی گفت: این پروژه‌ها با هدف پر کردن اوقات فراغت و ارتقای سلامت مردم در سراسر استان افتتاح و ۱۲۰ هزار متر مربع به فضاهای ورزشی خراسان جنوبی افزوده شد که قابل تقدیر است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: علاوه بر این امروز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه ورزشی دیگر با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان در استان آغاز شد که در افزایش فضای ورزشی موجود استان موثر است.

وی با اشاره به اینکه وزیر ورزش و جوانان به عنوان وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی نیز اقدامات ارزنده‌ای داشته است افزود: در این حوزه هم ۳۱ پروژه برای استان مصوب شده است.

ملانوری گفت: تحقق ۷۵ پروژه جهش تولید مصوب شده برای استان نیز بسیار امیدبخش است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اعتبارات وزارت ورزش و جوانان با همت مجلس انقلابی به دو برابر افزایش یافت که موجب جهش در فعالیت‌های این حوزه خواهد شد و باید استان‌های محروم مانند خراسان جنوبی به صورت خاص از این اعتبارات بهره‌مند شوند.

حجت‌ الاسلام مجید نصیرایی خواستار توجه بیشتر وزارت ورزش و جوانان به ساخت استخر و سالن‌های ورزشی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، بشرویه و سرایان شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: سالن چند منظوره ورزشی روستای جوخواه طبس که محل برگزاری این مراسم است با هزار و ۴۵۰ متر مربع مساحت از یک دهه پیش کلنگ‌زنی شد و اکنون با مساعدت ویژه وزیر ورزش و جوانان و تامین ۳۵ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی به بهره‌برداری رسید.

حسن عزیزی ادامه داد: طی چند سال اخیر تحول زیادی در زمینه امکانات ورزشی در نقاط کمتر برخوردار روستایی و مرزی خراسان جنوبی در راستای توسعه متوازن، همه‌جانبه و پایدار اتفاق افتاده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز گفت: اقدامات دولت و این افتتاح‌ها در شرایط تحریم، جنگ اقتصادی و گرفتاری‌های ویژه، اهمیتی دوچندان دارد.

محمدجواد فلاحی افزود: اینکه وزیر ورزش و جوانان و خادمان مردم حتی در تعطیلات عید هم مانند امروز با افتخار در خدمت هموطنان عزیز هستند، قابل توجه است.

۵۵ پروژه به مساحت ۱۱۹ هزار و ۹۶۰ متر مربع و اعتبار هزینه شده ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان همزمان با سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی افتتاح شد که از این تعداد ۱۲ پروژه در شهرستان طبس بود.

عملیات اجرایی ۱۱ پروژه نیز با مساحت ۶۹ هزار و ۴۰۰ متر مربع و اعتبار پیش بینی شده ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در این استان آغاز شد.

وزیر ورزش و جوانان عصر دیروز – چهارشنبه – برای حضور در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، بررسی روند پیشرفت طرح‌های مختلف و افتتاح چند طرح‌ ورزشی وارد خراسان جنوبی شد.

مسعود سلطانی‌فر که وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی است پس از ورود به بیرجند راهی شهرستان مرزی زیرکوه شد و در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان شرکت کرد.

وزیر ورزش و جوانان امروز (پنجشنبه) با سفر به شهرستان‌های سرایان، فردوس، بشرویه و طبس طرح‌های ورزشی را افتتاح کرد.

بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام از دیگر برنامه‌های چهارمین سفر سلطانی‌فر به خراسان جنوبی بود.