معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی موظفند در جلسه مربوط به کارگروه های استانی بشخصه حضور یابند تا جلسات خروجی داشته باشد.

سید مجتبی علوی مقدم روز دوشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان خراسان جنوبی با بیان اینکه علت اصلی فقدان پیشرفت و اجرای مصوبه در کارگروه ها، نبود مدیران در جلسه هاست افزود: مدیران دستگاه ها قبل از درخواست برگزاری کارگروه های استانی باید مسایل مربوط به سلامت و امنیت غذایی مردم را در کمیته های زیرمجموعه کارگروه ها بررسی کنند.
وی اظهار داشت: صرف برگزاری کارگروه و ارایه چند عدد کاغذ به عنوان گزارش عملکرد، گرهی از مشکلات مردم باز نمی کند.
وی گفت: سلامت و امنیت غذایی مردم مهمترین وظیفه مدیریت پسماند است و دستگاه ها در راستای حقوق شهروندی و برای تحقق این مهم تلاش کنند.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: پسماند مهم است و اینکه برخی مدیران در این کارگروه شرکت ندارند دلیل بر بی توجهی آنهاست؛ چرا استان درجا می زند و تا کی به دنبال مسایل بومی و غیر بومی بودن می خواهیم وقت را تلف کنیم؟
وی با تاکید بر اینکه سلامت جامعه باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد تصریح کرد: هم اکنون در بحث سلامت، دام، پسماندهای خانگی، صنعتی و سایر پسماندها در استان مشکل اساسی وجود دارد و مدیران نباید فقط با پول بیت المال مسئولیتی را یدک بکشند که توان خدمت به مردم را ندارند.
علوی مقدم گفت: سازمان بازرسی باید به این مسایل رسیدگی کند، وقتی مردم سلامت نداشته باشند ساخت پل های غیر همسطح و دیگر کارهای عمرانی فایده ای نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه شهرداران باید محل دفن زباله ها را با توجه به آینده نگری منطقه اعلام کنند افزود: تمام شهردارانی که در امر سلامت و امنیت مردم کوتاهی کنند مواخذه خواهند شد.
وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی شهرداری ها نخاله های ساختمانی زیاد است که منشا بسیاری از بیماری های پوستی و سالک است و شهرداری ها باید تکلیف خودشان را در این زمینه روشن کنند.
معاون استاندار خراسان جنوبی زیباسازی، جمع آوری زباله، ایمنی و سلامت مردم را جزو وظایف اصلی شهرداری ها بیان کرد و گفت: این موضوعات در هر شهری که رعایت شود، نشان از خدمت رسانی صحیح شهرداری هاست.
وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده صحیح از وقت، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی است گفت: نباید بگذاریم همه موضوعات به بحران برسد و در نتیجه به فکر حل بحران باشیم بلکه براساس این ظرفیت ها باید از بحران در همه زمینه ها پیشگیری کرد.
وی تاکید کرد: تمامی دستگاه های ذیربط در مدت یک ماه وقت دارند برنامه مدون برای مدیریت پسماند ارایه دهند و هرگونه کم کاری در این زمینه پذیرفته نخواهد بود.
علوی مقدم در مورد مدیریت پسماند مراکز بهداشتی استان گفت: تمامی مراکز بهداشتی و درمانی موظف به رعایت نظام کنترل پسماند هستند و مراکزی که همکاری نکنند باید به زودی تعطیل شوند.
حضور مدیران در کارگروه، ارایه برنامه مدیریت پسماند از سوی دستگاه های اجرایی و تعیین تکلیف مکان های دفن زباله از سوی شهرداران از مصوبات کارگروه قبلی مدیریت پسماند بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
این کارگروه بنا به تصمیم معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و به دلیل ارایه نشدن اطلاعات کافی از برخی دستگاه ها در خصوص مدیریت پسماند قرار شد ۱۵ روز دیگر برگزار شود و مدیران دستگاه ها موظفند با اطلاعات کامل و ارایه گزارش در این کارگروه شرکت کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله