مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم استان در ۶ ماهه اول امسال، ۱۳ هزار و ۵۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۴۸۰ داشته اند، اظهار کرد: ازآنجایی که درصدقابل توجهی از افراد جامعه از خدمات بهزیستی استفاده می نمایند بهزیستی نیز می بایست امکان دسترسی و بهره مندی برای افراد عادی جامعه را فراهم نماید که این امکان در حوزه دسترسی به خدمات مشاوره و روانشناختی با راه اندازی خط تلفنی ۱۴۸۰ را فراهم شده است. «عرب نژاد» تصریح کرد که مشاوره تلفنی با سامانه ۱۴۸۰شامل خدمات تخصصی روانشناختی در تمام حوزه ها می باشد. وی عنوان کرد که این مشاوران از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب مشاوره تخصصی تلفنی درحیطه های مختلف پیش از ازدواج، خانوادگی، فردی، کودک و نوجوان، زناشویی، طلاق، تحصیلی، تربیتی، شغلی، اعتیادو جنسی را همه روزه به جز ایام تعطیل را ارائه می کنند.

بیشترین تماس ها مربوط به مشکلات بین همسران است

به گفتۀ این مقام مسئول تماس با سامانه هزینه اندکی برای تماس گیرنده دارد چون فقط سامانه های سه رقمی رایگان می باشند و از زمانی که سامانه از ۱۴۸ به ۱۴۸۰ تغییر یافته است دیگر رایگان نیست. «عرب نژاد» خاطر نشان کرد که بیشترین تماس های گرفته شده مشکلات بین فردی به ویژه مشکلات و چالش های بین همسران است. وی با اشاره به اینکه یکی ازسیاست های بهزیستی ارتقاءسلامت اجتماعی جامعه با استفاده از مراکز مشاوره می باشد، افزود: افراد بعد از طرح مشکلات خود با مشاوران و کارشناسان سامانه تلفنی۱۴۸۰، اطلاعات، پیشنهادها و آگاهی‌های لازم را دریافت می‌کنند و چنانچه مشکل آنها حل نشود به مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله