خرید گل از نرگس کاران خراسان جنوبی از آغاز فصل برداشت تا کنون ۶۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

 مدیرتعاون روستایی استان گفت: در سال جاری بازار بسیاری از تولیدات گیاهی به دلیل کاهش شدید تقاضا در اثر شیوع بیماری کرونا، شاهد افت قیمت این محصولات بود که این موضوع در بازار گل‌های زینتی و گل نرگس خراسان جنوبی بسیار قابل توجه‌تر بود.
ضیائیان احمدی افزود: در شرایط کرونا، نرگس کاران این استان بسیاری از بازار‌های سال گذشته خود را از دست دادند و امکان فروش گل برایشان میسر نبود، بنابراین تعاون روستایی با عاملیت یکی از تشکل‌های خود در شهرستان خوسف، اقدام به اجرای طرح خرید توافقی گل نرگس کرد که تاکنون ۳۵ هزار شاخه گل نرگس توسط این شرکت خریداری شده است.
وی با بیان اینکه این مقدار خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش دارد گفت: قیمت خریداری شده گل نرگس بر اساس کیفیت و اندازه بین ۶۰۰ تا ۸۵۰ تومان برای هر شاخه است.
مدیرتعاون روستایی استان افزود: برای حمایت از نرگس کاران خراسان جنوبی، هماهنگی‌هایی با استان‌های تهران و خراسان رضوی صورت گرفته و در حال پیگیری و رایزنی با چند شرکت دانش بنیان برای فرآوری این گل خوش بو هستیم که کمک زیادی به بازار این محصول استان خواهد کرد.
  • ضیائیان احمدی با اشاره به رضایت کشاورزان استان از طرح خرید گل نرگس گفت: خرید این محصول از نیمه آبان آغاز شده است و تا اوایل اسفند امسال ادامه دارد.