محمد رحیم شهریاری عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه المپیاد دانش آموزی طرح دادرس بیان کرد: افزایش توان جامعه، ارتقاء آموزش های امدادی و پیشگری از حوادث و سوانح از جمله ماموریت های جمعیت هلال احمر است.

وی با بیان اینکه باید تمام سطوح جامعه آمادگی پیشگیری از حوادث را داشته باشند تا خسارت های کمتری را شاهد باشیم، افزود: دانش آموزان قشری مستعد برای ارائه آموزش ها و انتقال آن به دیگر اقشار جامعه هستند.

شهریاری با اشاره به برگزاری طرح دادرس بیان کرد: در مرحله شهرستانی این طرح قریب به چهار هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان به رقابت پرداخته و ۳۰۸ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در مرحله استانی از این طرح ۱۵۴ نفر در بخش برادران و ۱۵۴ نفر در بخش خواهران به رقابت پرداخته که از هر گروه یک تیم به المپیاد کشوری راه یافتند.

وی با اشاره به اهداف اجرای‌طرح بیان کرد: حضور و مشارکت دانش آموزان در امور اجتماعی، آمادگی در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی و انتقال آنچه آموخته اند به جامعه از جمله اهداف این طرح است.

شهریاری با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی یکی از بسترهای ورود به آموزش همگانی است، اظهار کرد: المپیاد دادرس دانش آموزان را به عنوان امدادگرانی کوشا و توانمند تربیت می کند.

گفتنی است؛ برگزیدگان مرحله استانی این طرح در بخش دختران به ترتیب قاین، طبس، زیرکوه بودند و جام بشر دوستی مسابقات به شهرستان بیرجند اختصاص یافته است. همچنین در بخش برادران شهرستان های طبس، بشرویه و خوسف به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کرده و جام بشردوستی به قاین اختصاص یافت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله