#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی بر تفکر جهادی و نگاه ویژه مدیران به موضوع مواد مخدر تاکید کرد و گفت: در جلسه آینده شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، گزارشی از نتایج نظارت بر عملکرد ۸۶ مرکز درمان اعتیاد استان ارائه شود.

جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید در این حوزه به انجام وظایف اداری خود اکتفا کنند بلکه باید با تغییر نگاه خود به موضوع مواد مخدر و با تفکر جهادی، پول و وقت بیشتری در این خصوص بگذارند.

وی تاکید کرد: از ظرفیت ۱۱۰ سمن (سازمان مردم‌نهاد) بهزیستی خراسان جنوبی نیز باید برای درمان معتادان استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را برای اجرایی شدن مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر انجام دهند و گزارش اقدامات نیز به دبیرخانه شورا ارسال شود.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی از مهر ماه ادامه داد: حوزه فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با همکاری آموزش و پرورش نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع مواد مخدر و خطرات اعتیاد و در راستای آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و آموزش والدین اقدام کند.

قناعت به موضوع ممنوعیت کشت شاهدانه براساس دستورالعمل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی با معرفی کشت جایگزین، اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهد و در صورت عدم پذیرش کشت‌های جایگزین، نسبت به امحای اراضی زیر کشت شاهدانه اقدام شود.

وی در ادامه از ضرورت راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در استان گفت و افزود: با توجه به مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اداره کل استاندارد مکلف است ساختمان مازاد مجموعه را به منظور راه‌اندازی این مرکز در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قرار دهد.