#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طبق ارزیابی‌ها ۶۵ درصد موارد انتقال ویروس کرونا در استان خانوادگی بوده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز یکشنبه ۲۳ آذر در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد فوتی‌های کرونا بالای ۶۰ سال و به طور میانگین ۶۹ سال بوده است.

وی با بیان اینکه با همت و تلاش مردم خراسان‌جنوبی و همکاری مسئولان، پیک سوم کرونا در استان شکست، تصریح کرد: با شیوع کرونا در استان از بهمن ماه سال گذشته، تمهیدات لازم در تمامی شهرستان‌ها و ۱۴ بیمارستان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اندیشیده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ۶۵ درصد موارد انتقال ویروس خانوادگی بوده است، بیان کرد: بیمارستان ولی عصر (عج) در مرکز استان به عنوان بیمارستان ارجاع در نظر گرفته شد و شهرستان‌های فردوس، قاین و طبس نیز علاوه بر بیماران خود، بیماران شهرهای مجاور را پوشش دادند.

دهقانی اظهار کرد: ۴۴۱ تخت عادی و ۶۴ تخت ویژه در تمامی بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمت به بیماران کرونایی شد.

وی افزود: میزان بروز ورود تجمعی به استان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، هزار و ۶۶۲ نفر بیمار است که این میزان در سطح کشوری هزار و ۲۸۳ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

دهقانی با بیان اینکه متوسط ابتلای روزانه کرونا در استان در آبان ماه ۲۱۳ نفر بوده است، اظهار کرد: نسبت مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور ۴.۸ درصد بوده که در استان ۴.۹ درصد است.

دهقانی با بیان اینکه خراسان جنوبی ششمین استان سالمند کشور است، تصریح کرد: ۱۵ مرکز منتخب بهداشت، ۱۰۳ مرکز جامع سلامت، ۷۱ پایگاه و ۱۱۴ خانه بهداشت در راستای مبارزه با کرونا به ارائه خدمت پرداختند.

وی یادآور شد: ۱۴۱ نفر در اسفند سال گذشته در استان به کرونا مبتلا شدند؛ این آمار در آبان سیاه خراسان جنوبی به بیش از ۶۳۰۰ مورد رسید.

دهقانی با بیان اینکه پیگیر راه‌اندازی آزمایشگاه شماره ۲ ویروس‌شناسی در بیرجند هستیم، خاطرنشان کرد: در شهرستان قاینات نیز به زودی آزمایشگاه ویروس شناسی با حمایت‌های وزارت راه‌اندازی می‌شود.