فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی گفت: ۱۴ هزار فرزند یتیم استان در قالب پویش “ایران مهربان”، تا پایان رمضان دارای حامی خواهند شد.

 سردار قاسمی در جلسه وبینار این پویش که با حضور ویدئو کنفرانسی سردار حمایت از ۱۴ هزار یتیم با پویش غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی برگزار شد، گفت: در خراسان جنوبی برای اجرای این پویش هماهنگی‌های خوبی انجام و آمادگی خوبی احراز شده است.

وی گفت: باید برای تحقق آن از تمام اقشار و خیران بهره گرفت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور هم بر ضرورت فرهنگ‌سازی رسانه‌ای در موضوع حمایت از ایتام تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای پویش ” ایران مهربان”، تا سال آینده هیچ یتیم نیازمند بدون حامی در کشور نداشته باشیم.

بختیاری افزود: دبیرخانه طرح ایران مهربان در استانداری‌های سراسر کشور تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه پرداختی به ایتام ماهانه حدود ۴۵۰ هزار تومان است، افزود: ایتام تحت حمایت امداد اماناتی هستند، که بسیاری از آنان به مدارج عالی شغلی، تحصیلی و اجتماعی رسیده‌اند و در حال حاضر نیز شش هزار نخبه دانش‌آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند.

 

سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسبج مستضعفین کشور گفت: طرح حمایت از ایتام، بسیار ارزشمند است و تلاش می‌کنیم با تعامل تنگاتنگ شاهد اجرای هر چه بهتر این طرح باشیم.