امام جمعه موقت بیرجند گفت: به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی، ایران الگوی وحدت و وحدت آفرینی در بین کشورهای اسلامی است.

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) با اشاره به ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول به عنوان هفته وحدت، افزود: وحدت باید براساس اسلام و اعتصام به حبل الله باشد، طبق آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا» و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید، باید به تحقق عملی وحدت توجه کرد.

وی با بیان اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که زیر پرچم اسلام در عمل وحدت اسلامی به نمایش گذاشته‌ شده است گفت: به برکت انقلاب اسلامی صرفنظر از مسئله مذهب، هر جا ندای مظلومی را می‌شنویم به یاری مظلومان می‌شتابیم که در راس آن جبهه مقاومت اسلامی است.

خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: امروز مقاومت اسلامی نفس‌های به خرخره افتاده استکبار جهانی را شمارش می‌کند تا در نهایت قطع شود و این دستاورد به یمن وحدت عملی و حقیقی است که با تبعیت از پیامبر گرامی اسلام (ص) مسیر را باز کرده است.

وی با تاکید بر تحقق وحدت در ابعاد مختلف در سطح جامعه افزود: همچنین نیاز است که حقوق بین انسان‌ها رعایت شود، ارادت عملی به همنوعان و هم‌کیشان ضروری است و باید نسبت به آنان انصاف و ایثار داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی تاکید کرد: باید تبعیت کامل و عملی از پیامبر اکرم (ص) به خصوص در مسئله وحدت داشته باشیم؛ اگر این اتفاق بیفتد شیرازه زندگی دشمنان اسلام از هم می‌پاشد که البته تا حد زیادی این اتفاق رقم خورده‌ است.

وی با بیان اینکه باید توجه جدی به کلام پیامبر در شناخت دشمنان داشته باشیم و این امر در گرو معرفت است گفت: برای ایجاد و تقویت وحدت و برادری میان مسلمانان به یک نگاه معرفتی عمیق نیاز است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه امروز آزمون ما در ولایتمداری و پیروی از مقام معظم رهبری است بیان کرد: مقام معظم رهبری به خوبی مسائل جامعه و جهان اسلام را مطرح و تحلیل می‌کنند که باید ما بر مدار تحقق بیانات و تاکیدات ایشان حرکت کنیم.

وی افزود: باید توجه عینی و عملی به فرمایشات رهبر انقلاب داشته باشیم و امروز ایشان تاکید دارند که روز کار و تلاش است و نباید ناامید باشیم پس همه ما باید در این مسیر حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با تاکید بر اینکه انسان باید خداشناس باشد گفت: نقشه زندگی و سعادتمندی انسان در قرآن مشخص شده‌ و زمانی که انسان علاقمند به قرآن و خداوند متعال شود، سعادت دنیا و آخرت او رقم می‌خورد.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در بیانات خود به عبور کشور از گردنه‌ها و مسیرهای سخت در حرکت به سمت قله‌ها اشاره کردند و گفتند ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب‌ تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم بنابراین امروز روز خسته شدن و ناامیدی نیست.

خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه ارزش حقیقی انسان‌ها به داشتن تقوا و اخلاق حسنه اسلامی است افزود: از طریق معرفت دینی می‌توانیم پیرو ولایت فقیه باشیم.

وی تصریح کرد: امروز روز معرفت دینی به حضرت ولی عصر (عج) است و باید به سمتی حرکت کنیم که همه توجه به سوی امام زمان باشد.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی گفت: فرهنگ مهدویت نیازمند کسب معرفت دینی حضرت ولی عصر (عج) است، نشانه و علاقه به ولی عصر آن است که در عمل و رفتار منتظر باشیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور