استاندار خراسان جنوبی در اولین بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی استان به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهردار بیرجند از پروژه‌های مرکز استان بازدید کرد.

نخستین بازدید حمید ملانوری روز سه‌شنبه از «بند دره» بیرجند آغاز شد که طرح بهسازی و تامین زیرساخت‌های آن از سال گذشته در حال اجرا است.

بهسازی منطقه نمونه گردشگری بند دره از پروژه‌هایی است که بهمن ماه سال گذشته شروع شد و در حال حاضر با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، پیشرفت خوبی دارد به طوری که بخش زیادی از زیرساخت‌های این منطقه فراهم شده است.

تعریض محور ورودی، توسعه فضای موجود، ایمن سازی مسیر کمربندی، تامین روشنایی و آب، نصب آلاچیق و احداث سکو برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و ایجاد فضای سبز از جمله اقداماتی است که در این مجموعه صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی از پیشرفت فیزیکی ساختمان فرهنگسرای بیرجند نیز بازدید کرد و شهردار بیرجند به ارائه توضیحات لازم درباره این پروژه پرداخت.

پروژه فرهنگسرای بیرجند واقع در بلوار صیاد شیرازی در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه‌ریزی شهرداری بیرجند تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ساختمان فرهنگسرای بیرجند به عنوان یکی از معدود سالن‌های استاندارد کشور با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در حال احداث است.

سالن همایش و آمفی تئاتر با ظرفیت ۲ هزار صندلی، ساختمان اداری، آتلیه آموزش و سایت، رستوران و کافی‌نت، کتابخانه با ۲ سالن مطالعه، گالری و نگارخانه از امکانات در نظر گرفته شده برای این مجموعه فرهنگی هنری در مرکز استان است.

استاندار خراسان جنوبی برای اولین بازدیدهای خود از پروژه‌های عمرانی استان، پروژه‌های شهرداری بیرجند را انتخاب کرد.

ملانوری اوایل هفته جاری در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: اگر قرار است جامعه سرزنده و پویا داشته باشیم باید فضای شهری مناسبی را آماده کنیم.

وی افزود: اگر اتفاق خوشایندی در شهر می‌افتد، موفقیتی برای شهروندی رقم می‌خورد یا پیشرفتی صورت می‌گیرد، همه متاثر از اقدامات ما و محصول کار جمعی اجتماع است که بخشی از آن به متولیان امر در تامین نیازهای زیرساختی بر می‌گردد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های عمران شهری نیاز به پیوست فرهنگی دارند و شهروندان باید بدانند در قبال خدمتی که به آنها می‌شود چه مسئولیتی دارند و از آن چطور باید استفاده کنند تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

وی اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه بند دره، ایجاد باغ مفاخر، بهسازی پارک جنگلی، تأسیس فرهنگسرا و سایر موارد را مطلوب خواند و اظهار داشت: با قوت و انگیزه در کنار شما برای ادامه دادن به اقدامات گذشته خواهیم بود.