مهدی ذبیحی حصار
دبیر حزب ندای ایرانیان شعبه خراسان جنوبی

?شاید بهترین کلام را که مناسب برای احوالمان در هراسان جنوبی باشد قرن ها پیش حافظ شیرازی اینگونه سروده باشد:?

از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود
زنهار از این بیابان وین راه بی نهایت

 

? این روزها هر خبری که از خراسان جنوبی  به خبرگزاری های کشور مخابره می شود بوی مرگ و خون دارد.

?از هر سو که می روی ترس و دلهره ات افزون می شود. جاده بیرجند_ قائن جاده مرگ نام گرفته است.

?بیرجند به سربیشه هم جاده استانداردی نیست. جاده ای که کریدور شمال شرق به جنوب شرق را در بر می گیرد و بخش وسیعی از ایران و همچنین کشورهای آسیای میانه را به دریای آزاد و اقیانوس وصل می کند، به هیچ وجه کوچکترین استاتدارد را در اختیار ندارد.

?به سوی دیگر که بروی جاده بیرجند به اسدیه و درمیان است. این جاده هم بوی خون و مرگ کم ندارد. همین دو سه هفته پیش چند نفر از زنان شاغل در بخش بهداشت و درمان استان در این جاده پرکشیدند.

?جاده دیگر مان جاده بیرجند به طبس و تهران و اصفهان و یزد است. این راه نیز راهی است که هیچش کناره نیست. آنجا جز آنکه سر بسپاریم چاره نیست. روزی نیست که خبر دردناکی از این جاده مخابره نشود.

جاده های حوزه فردوس و حوزه بشرویه و دیهوک و سرایان  بوی خون مرگ می دهند و ایمنی را از زائران امام رئوف می گیرند و در کنار آن وضعیت منطقه را به بن بست ختم می کنند گویی این  استان از ایران زیبا جداست /

?با این اوصاف راه جاده ای ما در خراسان جنوبی تقریبا نا ایمن و وحشت آفرین است .

 

?راه دیگر ما استفاده از قطار است . وسیله ای که به قول مقام معظم رهبری ایمن ترین وسیله رفت و آمد است. ولی در این استان ، مردم کم برخوردار یا بهتر بگویم نابرخوردار ما از داشتن ریل آهن نیز محرومند.

?از زمین به سوی آسمان می رویم. شوربختانه آسمان ما نیز بهتر از زمینمان نیست. گویی ابر و باد و مه خورشید و تو و چرخ و فلک دست به دست هم داده اند تا جان ما جنوب خراسانی ها را به هر شکلی بازستانند و کودکانمان را به یتیمی ببینند.
هواپیماهای این استان واقعا وحشتناک هستند . من معتقدم اگر بیش از ۵ بار با هواپیما از بیرجند یا طبس به تهران یا مشهد رفته باشی؛ قطعا با یک وحشت هوایی مواجه می شوی. همین دو سه سال پیش فاجعه هواپیمای تهران طبس را همه به خاطر داریم. حادثه ای که طی آن ما ده ها هم استانی شریف از جمله مهندس شکیبی نماینده مجلس پر افتخار ششم از حوزه انتخابیه طبس و فردوس را از کف دادیم. و درد فقدانش جایی بیشتر بود که در روز افتتاح یک خیابان در طبس به نام او؛ تند روها حتی مرده او را بر نتابیدند و از دشنام به این بزرگ مرد مجلس خوشنام ششم دست برنداشتند . ان شا الله ان تند روی ها  به خواست خدا پایان یابد و همه همه به فکر ابادنی و این ملک فراموش باشیم تا بازی های جناحی و سر درگم سیاسی که باعث عقب ماندگی این دیار بوده و هست اینجا مرد عمل می خواهد نه تندروی به هر صورت  .

?از همه این ناملایمات  و تنگ نظری ها وعم اگاهی ها  تندروهایی که در هر دوره با هر رنگ و لاب باعث عقب ماندگی شده اند و برخی مدیران نالایق که بگذریم، می رسیم به اقلیم و شرایط طبیعی بسیار بد استان مان.

در این استان

سیل آدم می کشد.
زلزله آدم می کشد.
تصادف آدم می کشد.
.
.
.
و از همه بدتر خشکسالی و قهر ابر ها در این منطقه نسل کشی می کند. روستاهای ما را بی آبی یکی یکی می بلعد.
مدیران موفق دولتی و بخش خصوصی را کج اندیشان و نا لایقان مدعی  یکی یکی می پرانند و یا برای خود مدیران از هر طیف ایجا سکوی پرتاپ می شود و در  نهایت خود می مانیم و استانی که راه هایش آدم می کشند. هواپیمایش آدم می کشد. بی بارانیش نسل می کشد.

می خواستم امیدوارانه تر بنویسم. اما قلمم از این بهتر نچرخید…

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله