مستند «ترانه‌های رود» ساخته مهدی رخشانی  با تدوین حمید فنایی هنرمند فیلمساز بیرجندی به جشنواره سینما حقیقت راه پیدا کرد . حمید فنایی فیلمساز و فارغ التحصیل کارگردانی از جمله مستند سازان و تدوین گران شناخته شده در سطح ملی و سینما حقیقت می باشد و آثار زیادی با تدوین وی به این جشنواره و جشنواره های مختلف راه پیدا کرده است . حمید فنایی درجشنواره های مختلف حایز رتبه های برتر شده که می توان به اخرین مورد ، از جشنواره فیلم ملی رضوی اشاره کرد

🔻حمیدی مقدم دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»: امسال سال متفاوتی را پشت سر گذاشتیم. ما شاهد رشد و استقبال در حوزه فیلم‌ها بودیم و حدود ۶۴۰ فیلم‌ متقاضی حضور در جشنواره بودند که بیش از چهار سال گذشته بود. نکته جالب توجه این است که امسال شاهد رشد درخواست حضور رسانه‌ها در جشنواره هستیم.

🔻دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» بیان کرد: امسال ۶۴۰ فیلم ثبت‌نام کردند و در بخش آوینی نیز ۲۲۳ فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند. در این بین ۶۰ فیلم از بانوان فیلمسازان و ۳۸۰ فیلم از شهرستان‌ها درخواست حضور داشتند که این نشان دهنده این است که ما شاهد رشد بوده‌ایم.

🔻این تنوع و تکثر استانی در ایران عزیز ما برای جشنواره زیبا است. به طور قطعی ۲۰ استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، مازندران، تهران، یزد، کرمان، بوشهر، خوزستان، کردستان، گیلان، البرز، سمنان، قم، آذربایجان شرقی، قزوین، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی در جشنواره حضور دارند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور