استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی از همه ظرفیت‌های لازم شامل نیروی انسانی و منابع غنی طبیعی از جمله معادن، جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و توریستی، وجود محصولات راهبردی کشاورزی و مرز برای توسعه و پیشرفت برخوردار است.

حمید ملانوری در نشست هم‌اندیشی بازرس کل استان و هیات همراه افزود: این در حالی است که همیشه در گفتمان رایج در کنار اشاره به ثروت‌های بی‌بدیل خطه زرخیز استان، به کم برخوردار بودن آن نیز اشاره می‌شود.

وی از تزریق تفکر توسعه‌ای به عنوان مهمترین عامل توسعه پایدار در استان نام برد و گفت: این که با وجود توانمندی‌های بی‌شمار از محرومیت استان گفته می‌شود، به دلیل نبود تفکر توسعه‌ای است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: نبود قدرت ریسک‌پذیری، حرکت رو به رشد استان را متوقف می‌کند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی وظیفه قوه مجریه، بهره‌گیری از منابع، فرصت‌ها و تمامی ظرفیت‌های قانونی در راستای توسعه همه جانبه است و دستگاه قضا نیز وظیفه برقراری عدالت و نظارت را برعهده دارد که در این راستا باید همچون چشم بینا، راهنمایی کرده و تذکر دهد.

ملانوری گفت: وجود حوزه نظارتی در کنار دستگاه‌های اجرایی، امری مهم و حیاتی است زیرا هدف حوزه نظارتی کمک به دستگاه اجرایی است و این ساز و کار در همه دولت‌ها و ملت‌ها وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید فارغ از سیاسی کاری و سیاسی بازی، روحیه مطالبه‌گری و جسارت را در خراسان جنوبی بالا ببریم.

استاندار خراسان جنوبی به حرکت رو به رشد و مثبت سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: باید با بی‌قانونی، قانون‌گریزی و فساد مقابله کنیم و با افرادی که به هر نحو از بیت‌المال سوء‌استفاده می‌کنند یا به نوعی حق‌الناس را هدر می‌دهند، شرعی و قانونی برخورد شود.