۶۱ نقطه حادثه خیز خراسان جنوبی در سامانه جامع راهداری ثبت شد تا در سال های آتی رفع شود.

 معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: در خراسان جنوبی ۳۱ نقطه حادثه خیز مصوب شده بود که با توجه به اعتبارات برای رفع آن‌ها اقدام کرده ایم.

محمد فدوی با بیان اینکه از این تعداد ۱۷ نقطه حادثه خیز رفع شده است افزود: ایمن سازی ۳ نقطه حادثه خیز دیگر هم در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه برای باقیمانده نقاط در سال‌های آینده اقدام خواهیم کرد گفت: ۶۱ نقطه حادثه خیز دیگر نیز شناسایی و در سامانه جامع راهداری شده شده است.

فدوی افزود: با اعتباراتی که تعلق می‌گیرد در سال‌های آتی این نقاط نیز رفع خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم در این نشست از افزایش ۴۷.۳ درصدی تناژ صادرات در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در بخش حمل و نقل با گذشت ۹ ماه از سال ۹۹ در سفر‌های انجام شده در پایانه مرزی ۴۵ درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم.

اسدالله جلال زاده افزود: امسال در بحث حمل و نقل عمومی، تعداد مسافران ۳۵ درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به جا به جا حدود ۵ هزار و ۹۰۰ تن تناژ بار در خراسان جنوبی در سال ۹۸ گفت: این میزان امسال ۷ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در خصوص انجام روکش میکرو، خراسان جنوبی در ۳ ماه ابتدایی امسال استان برتر و ۶ ماهه اول جزو ۵ استان برتر بود.

جلال زاده افزود: در راستای اجرای طرح ملی ابرار هم، علاوه بر راه‌هایی که دارای قرارداد احداث در حوزه راه و شهرسازی استان‌ها است جمعاً ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در کشور طی مدت یک سال تکمیل شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ابرار در ۱۳۷ کیلومتر راه روستایی خراسان گفت: تاکنون ۹۵ درصد این طرح اجرایی شده است.

جلال زاده به طرح نگه داری زمستانه اشاره کرد و گفت: این طرح از ۲۰ آذر با همکاری دستگاه‌های خدماتی آغاز شد و تا ۲۵ فروردین  ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۵۷ تیم راهداری در قالب ۷۶ دستگاه سنگین راهداری فعالیت می‌کنند افزود: تمام دستگاه‌های گشت راهداری و ۱۴۵ نفر نیروی راهدار در هنگام بارندگی آماده باش کامل هستند.

مهدی گرجی ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم گفت: در بحث نوسازی ماشین آلات مجوز واردات ناوگان باری اروپایی تا ۳ سال ساخت صادر شده و عملیات واردات آن از ده روز گذشته آغاز شد.