استاندار خراسان جنوبی گفت: پدافند غیرعامل یکی از موثرترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های دفاعی در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن است.

، جواد قناعت در پیامی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل به این فراز از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد که “پدافند غیرعامل مثل مصونیت‌سازی بدن انسان است. از درون ما را مصون می‌کند. معنایش این است که ولو دشمن تهاجمی هم بکند و زحمتی هم بکشد و ضرب و زوری هم بزند، اثری نخواهد کرد”.

وی ادامه داد: زندگی بشر همواره با مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی فراوانی مواجه است و انسان به عنوان موجودی هوشمند و برخوردار از قدرت تعقل و تدبر، با تفکر و برنامه‌ریزی هوشمندانه، به دنبال یافتن راهکارهایی در راستای ایمن‌سازی محیط زندگی خود و کمتر کردن تبعات و عوارض این مصایب و حوادث است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروزه با توسعه تکنولوژی و اقدامات فناورانه، انواع سلاح‌های سرد و گرم، جای خود را به تدابیری داده‌اند که می‌توانند به صورت نرم و آهسته، ضربات و لطماتی بنیادین و حتی جبران‌ناپذیر به ساختارها وارد نمایند، از این رو پدافند غیرعامل و فراهم آوردن تمهیدات پیشگیرانه جهت مصون ماندن از خطرات، به عنوان یکی از مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های دفاعی در مقابل تهدیدات و اقدامات دشمن شناخته شده است.

وی گفت: نگاه عمیق رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (حفظه الله) و فرمایشات معظمٌ ‌له مبنی بر اینکه “پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود”، بیانگر اهمیت این موضوع و نقش آن در فراهم کردن بسترهای امن است و حکایت از این دارد که توجه به مقوله دفاع غیرعامل در برابر هر آسیب کالبدی، سایبری، زیستی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، همواره باید در صدر توجهات و برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌ها حتی آحاد افراد جامعه قرار گیرد.

قناعت افزود: ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل که در سال ۱۴۰۱ با شعار “برای مردم؛ پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها” اهمیت این مهم را در زندگی تبیین خواهد نمود، این ایام را به تلاشگران این عرصه تهنیت گفته و امید آن دارم که بتوانیم همه با هم و با رعایت سیاست‌ها و الزامات پدافندی، گام‌های بلندی در راستای ایمنی پایدار خراسان جنوبی برداریم.

برنامه‌های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل از چهارم تا یازدهم آبان‌ با شعار «برای مردم؛ پدافند دانش‌بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» در چهار سطح ملی، دستگاهی، استانی و شهری برگزار می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور