مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به مجازی شدن تدریس به علت شیوع ویروس کرونا ۳۰ هزار دانش‌آموز این استان نیازمند تلفن همراه و تبلت هوشمند برای برخورداری از امکانات شبکه شاد هستند.

محمد علی واقعی روز یکشنبه افزود: با توجه به رایزنی‌هایی که با اداره کل نوسازی مدارس و استانداری خراسان جنوبی صورت گرفته تاکنون پنج هزار تلفن همراه هوشمند در اختیار مدارس استان با اولویت نیازمندی قرار گرفته که به صورت امانی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به رایزنی‌هایی که با خیرین و بانک‌ها صورت گرفته امیدواریم بر تعداد تلفن‌های همراه افزوده شود اما به طور مسلم رهایی از این مشکل نیازمند توجه بیش از پیش خیران است.

واقعی اظهار داشت: در کنار این مشکل برخی از شهرستان‌ها زیرساخت‌های لازم اینترنتی را ندارند که باز هم با هماهنگی‌های انجام شده آموزش از طریق درس‌نامه و جزوات آموزشی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: استفاده از بسته‌های آموزشی آفلاین همچون فلش و لوح فشرده از دیگر اقداماتی است که برای هرچه بهتر ارایه شدن آموزش انجام می‌شود.

واقعی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شبکه شاد از ابتدای فعالیت تاکنون رفع شده است تصریح کرد: اعتراض‌هایی که بعضا از طریق خانواده‌‎ها برای نحوه دانلود هست مربوط به پهنای باند موجود در استان است که در پیک مصرف پاسخگو نیست.

وی در ادامه از خیران درخواست کرد که با ورود به بحث آموزش زمین‌ساز برقراری عدالت آموزشی شوند تا دانش‌آموزی با نداشتن امکانات آموزشی از گروه همسالان عقب نماند هرچند آموزش و پرورش تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار گرفته است.

اکنون ۱۷۲ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۳۴ آموزشگاه تحصیل می‌کنند.