#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نمودار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی هفته گذشته به صورت مقطعی نزولی شد اما در حال حاضر روند ابتلا در این استان صعودی است.

محمد دهقانی روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: اوایل هفته گذشته ۱۵۶ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان داشتیم که این آمار به ۱۸۷ بیمار رسیده اما آمار فوتی‌ها تقریبا ثابت است.

وی گفت: میزان بستری از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان به ۲۲.۵ رسیده که این آمار قبلا ۱۹.۷ بوده است.

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از ماسک در ادارات ۱۰۰ درصد و در صنوف ۹۲.۱ بوده است، نماز جمعه هفته گذشته نیز فقط در شهرستان‌های زرد برگزار شد.

وی افزود: هفته گذشته شاهد باز شدن برخی اصناف به صورت گروهی در ۲ شهرستان طبس و فردوس بودیم که رعایت نظارت هوشمند در فردوس به ۱۰ درصد و در طبس و بیرجند به ۶۰ درصد رسیده و مکاتبات لازم با فرمانداران صورت گرفته است.

دهقانی گفت: برخی شهرستان‌ها نظیر بیرجند، سربیشه، زیرکوه و قاینات اقدام به برگزاری نماز در فضای بسته کردند که تذکرات لازم صورت گرفته است.

وی درباره روند واکسیناسیون در خراسان جنوبی گفت: تقریبا تمامی کادر درمان استان به غیر از کسانی که خودشان از تزریق واکسن خودداری کردند و کسانی که در دوره کوتاهی بعد از ابتلا به کرونا هستند، واکسینه شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از سه‌شنبه هفته گذشته واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در استان آغاز شد که طبق آمار ۱۶ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در خراسان جنوبی داریم و طبق ابلاغیه جدید مادران باردار بالای سه ماه حاملگی هم باید واکسن بزنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت از ۲۱ فروردین امسال و تاکید بر کنترل عبور و مرور در استان پنج هزار جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

سردار ناصر فرشید افزود: به طور میانگین ۲۲۸ خودرو به دلیل رعایت نکردن محدودیت‌های شبانه در هر روز جریمه شدند.

وی گفت: درخصوص جریمه ۵۰۰ هزار تومانی ۸۲ برگه صادر و ۱۹۸ خودرو هم یک میلیون تومان جریمه شده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از اعمال قانون ۱۱۱ خودرو به دلیل ورود به شهرهای قرمز خبر داد و گفت: در این مدت ۱۷ هزار خودرو عودت داده شد و ۱۸۰ هزار تذکر لسانی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون ۵۴۰ نفر از ماموران پلیس مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند و ۶۰ نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

خراسان جنوبی در موج چهارم کرونا است و بنابر اعلام مسوولان هنوز روند نزولی در این استان آغاز نشده است.